Siirry nyt käyttämään uusia TuniLib- ja Andor-hakupalveluja

Julkaistu 14.2.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjaston vanhat hakupalvelut Tamcat, Tutcat, TAMK Finna ja Andor ovat olleet asiakkaiden käytettävissä vielä siirtymäaikana, mutta helmikuun lopussa ne poistuvat käytöstä. Nyt on siis aika siirtyä käyttämään uusia palveluja, TuniLibiä ja uutta Andoria.

Oman Suosikit-listasi saat helposti siirrettyä TuniLibiin, kun seuraat ohjetta Suosikit-listan siirtoon.

Liitä kirjastokorttisi Tuni-tunnukseen

Uusiin palveluihin kirjaudut korkeakouluyhteisön Tuni-tunnuksella tai kirjastokortin numerolla.

• Jos sinulla on Tuni-tunnus, liitä kirjastokorttisi siihen TuniLibissä.
  • Jos et ole korkeakouluyhteisön jäsen ja sinulla on kortti useampaan Tampereen yliopiston kirjaston toimipaikkaan, liitä kortit siihen kirjastokorttiin, jota eniten käytät, ja kirjaudu sillä TuniLibiin.
  • Katso ohje kirjastokortin liittämiseen

Jos lainaat tai varaat painettuja kirjoja muista kuin aiemmin käyttämästäsi Tampereen yliopiston kirjaston toimipaikasta (TaY, TTY, TAMK), käy asiakaspalvelussa aktivoimassa kirjastokorttisi toimimaan myös niiden kokoelmissa. Ota kuvallinen henkilötodistus mukaan.

Kirjaston kokoelmatiedot ja asiakasrekisterit ovat vielä kolmessa eri järjestelmässä, vaikka voitkin nähdä niiden tiedot TuniLibissä. Tilanne korjaantuu, kun uusi yhteinen kirjastojärjestelmä saadaan käyttöön ensi vuonna.

Jos et ole aiemmin vaihtanut kirjastokorttisi salasanaa (pin-koodia), oletussalasana on joko sukunimesi tai 12345. Tietoturvan vuoksi suosittelemme, että vaihdat salasanan TuniLibissä omissa tiedoissasi mahdollisimman pian.

Lisätietoja: Verkkopalveluasiantuntija Heli Vanamo, heli.vanamo [at] tuni.fi (heli[dot]vanamo[at]tuni[dot]fi)