RT Tietoväylässä käytössä uutena palveluna MaaRYL

Julkaistu 24.11.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tiiliseinä
RT Tietoväylä on rakennustiedon verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen alaa ohjaavat lait ja määräykset, nimikkeistöt, yleiset laatuvaatimukset, ohjeet sekä tuotetietoa. RT Tietoväylään sisältyy RYL-palveluita, joissa kuvataan rakennusalalla yleisesti hyväksytyt hyvät rakennustavat (RYL = rakennustöiden yleiset laatuvaatimukset). Kirjasto on hankkinut korkeakouluyhteisön käyttöön uutena palveluna MaaRYL-palvelun.

MaaRYL määrittelee talonrakennushankkeissa käytettävät maa-, pohja- ja kalliorakennustöiden sekä piha-alueiden päällysrakenteiden ja yhdyskuntateknisten järjestelmien rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Siitä julkaistaan noin 2 kertaa vuodessa päivitysversio, johon tuodaan toimikuntatyössä hyväksytty uudistettu sisältö.

RT Tietoväylä löytyy kirjaston Tietokannat A-Z -listalta . Tästä pääset tutkimaan palvelun sisältöä suoraan. Etäkäytössä kirjaudu palveluun tuni-tunnuksellasi.

Lisätietoa: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)