Ros (Robot Operating System) -täydennyskoulutuskokonaisuuden infotilaisuus

Ilmoittautumisaika päättyy 7.9.2021,13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Robotti ja työntekijä
Tampereen yliopiston Porin yksikön ja Satakunnan ammattikorkeakoulun yhteinen Rokokoo-hanke järjestää yrityksille avoimen lähdekoodin ROS-webinaarin 8.9.21 klo 15:30-17:30.

Tilaisuudessa saat ensi käden tietoa ja vinkkejä ROS (Robot Operating System) hyödyntämisestä. Kerromme samalla myös Rokokoo-hankkeessa toteutettavasta yrityksille ja työttömille työnhakijoille tarkoitetusta maksuttomasta ROS -koulutuksesta.

Miksi ROS:

• Perinteisesti laitteiden liittäminen robotin ohjaukseen on ollut vähintäänkin mielenkiintoista. ROS helpottaa merkittävästi liitettävyyttä ja käytännössä se on kommunikaatiokerros eri järjestelmien välillä.

• Useat robottimerkit ovat tuoneet markkinoille ROS yhteensopivia robottiohjaimia (ABB, YASKAWA jne).

• Robottimarkkinoille tunkeutuneet uudet robotit ovat usein rakennettu ROS järjestelmän päälle. Robotiikan siirtyessä uusille yhteiskunnan alueille tarjoaa ROS mainion mahdollisuuden kehittää täysin uusia robotteja ja robottisovelluksia. Mainittakoon esimerkiksi SAMKin sukeltava robotti.

Toivomme ilmoittautumisia 07.09.2021 mennessä.

Ota yhteyttä kerromme mielellämme lisää:

Toni Aaltonen, toni.aaltonen [at] samk.fi

Jere Grönman, jere.gronman [at] tuni.fi