Research Day kokosi MET:n tutkijat yhteen

Julkaistu 26.11.2021
work in cancer research laboratory
Lääketieteen ja terveysteknologian tiedekunnan perinteinen MET Research Day kokosi yhteen yli 250 kliinisen lääketieteen, biolääketieteen ja lääketieteen tekniikan tutkijaa torstaina ja perjantaina 25–26.11.2021. Tutkijat esittelivät viimeaikaista tutkimustaan ja kokoontuivat tutustumaan ja luomaan uusia yhteistyöverkostoja.

Tämän vuoden keynotet olivat Blanca Rodriguez, Professor of Computational Biology Oxfordin yliopistosta, and Dan Peer, Professor of Precision Medicine Tel Avivin yliopistosta ja MET:n tutkimusjohtaja Olli Lohi Tampere Center for Child, Adolescent and Maternal Health Research -tutkimuskeskuksesta.

Rodriguezin luennon otsikko oli Towards Precision Cardiology with In Silico Clinical Trials and Digital Twins. Peerin aihe oli The RNA Revolution: from Vaccines to Genome Editing. Lohi esitti puheen aiheella Genomics and targeted therapy of childhood leukemia, lue lisää: Genomiikasta ja tästämoidosta etsitään apua lasten leukemiaan.

Ohjelma sisälsi kaksi puolipäivää ja 15 10-minuutin tutkimusesitelmää ja yli 100 pitchausta eri tieteenaloilta. Löydät ohjelman MET Research Day 2021 -verkkosivulta.

Kuva: Jonne Renvall