Rehtori Mari Walls European University Associationin strategiaryhmään ja pohjoismaisen NordForskin hallitukseen

Julkaistu 2.9.2022
Rehtori Mari Walls
Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls on nimitetty eurooppalaisia yliopistoja edustavan järjestön EUAn (European University Associationin) tutkimuksen ja innovaatiotoiminnan strategiaryhmään (Research and Innovation Strategy Groupiin, RISG). Walls oli Suomen yliopistojen rehtorineuvosto Unifi ry:n asettama Suomen ehdokas strategiaryhmään. EUA edustaa Euroopassa yli 850 yliopistoa ja kaikkiaan 49 rehtorineuvostoa.

EUAn RISG strategiaryhmässä on 25 jäsentä. Sen tehtävänä on mm. valmistella EUAn hallitukselle nelivuotiskaudelle tutkimusta ja innovaatiotoimintaa koskeva strategia. EUAn tavoitteena on koota yliopistojen näkökulmia ja tuoda niitä eurooppalaiseen koulutus- ja tutkimuspolitiikkaan.

Mari Walls on kesäkuussa nimitetty myös yhteispohjoismaisen tutkimusrahoitusorganisaation NordForskin hallitukseen. NordForsk toimii Pohjoismaisen ministerineuvoston alaisuudessa. Wallsia esitti hallitukseen The Nordic University Rectors Conferencen hallitus. Hallituskausi on nelivuotinen.

European University Association

NordForsk