RefWorksin käyttö Tampereen korkeakouluyhteisössä päättyy 31.12.2021.

Julkaistu 19.8.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Refworks loppuu
RefWorks-viitteidenhallintaohjelman sopimus päättyy Tampereen yliopistossa ja Tampereen ammattikorkeakoulussa 31.12.2021. Sopimuksen lopettamisen syynä on RefWorksin tietosuojaongelmat, joita järjestelmän tuottaja ei kykene ratkaisemaan. Tilauksen päättyminen koskee sekä Legacy- että New-versiota. Ohjelmaan ei ole mahdollista ostaa henkilökohtaista lisenssiä.

Jos olet käyttänyt Tampereen yliopistossa tai Tampereen ammattikorkeakoulussa RefWorksia ja haluat tallettaa viitteesi myöhempää käyttöä varten, sinun täytyy siirtää ne 31.12.2021 mennessä toiseen viitteidenhallintaohjelmaan (esim. Zotero tai Mendeley). Huomaa myös, että jos olet käyttänyt RefWorksia tekstinkäsittelyohjelmassa (esim. RefWorks Citation Manager tai Write-n-Cite), et voi siirtyä käyttämään toista ohjelmaa samassa tiedostossa.

Lisätietoja viitteidenhallintaohjelman valintaan ja viitteiden siirtämiseen löydät kirjaston viitteidenhallintaoppaasta. Kirjasto järjestää myös syyslukukauden aikana työpajoja ja neuvontaa viitteiden siirtoon.

Lisätietoja ja neuvoa: