Porin toimipisteessä etsitään kiinteistöjen energiaminimiä myös vuonna 2022

Julkaistu 7.2.2022
Kiemi vähemmällä enemmän
Tampereen yliopiston Porin yksikkö jatkaa Vähemmällä enemmän – Kohti kiinteistöjen energiaminimiä (KIEMI) -hankkeen toimintaa vuodella.

Olemme KIEMI-hankkeen toiminnan aikana tuottaneet useita pilotteja ja kokeiluja kiinteistöjen energiatehokkuuden mittaamiseen, arviointiin ja parannustoimiin liittyen. Hanketulosten pilotoijina ovat olleet niin julkisen sektorin toimijat kuin yritykset, yhteisöt ja myös yksityiset asukkaat.

Hankkeessa kehittämämme ratkaisut ja aineistot ovat avoimesti hyödynnettävissä mm. kiinteistöjen energiatietojen keräystä ja analysointia kehittäville toimijoille sekä kiinteistöjen käyttäjille. Erityistä huomiota on kiinnitetty energiatehokkuuden parantamiseen liittyvän olosuhdetiedon visualisointiin ja esittämiseen sekä olosuhdetta mittaavien, ja dataa välittävien, anturijärjestelmien siirrettävyyteen ja paikkariippumattomuuteen.

KIEMI-hanke on saanut jatkoaikaa vuoden 2022 loppuun asti. Kuluvan vuoden aikana kutsumme kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen liittyvästä yhteistyöstä kiinnostuneita yrityksiä ja yhteisöjä mukaan hankkeeseen etsimään kiinteistöjen energiaminimiä.

Tutustu KIEMI-hankkeeseen ja sen tuloksiin osoitteessa: avoinsatakunta.fi/kiemi/

Yhteyshenkilö