Ota käyttöön e-kirjastokortti – kortti kulkee mukanasi kännykässä!

Julkaistu 7.4.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tampereen yliopiston kirjaston e-kortin saat käyttöön ilman erillistä sovellusta tai rekisteröintiä. Selainpohjaisella e-kirjastokortilla pystyt lainaamaan aineistoa kirjaston itsepalveluautomaateilla.

E-kirjastokortin saat käyttöösi helposti kirjautumalla Andorissa ja klikkaamalla oikean ylänurkan omia tietojasi ja sieltä valikkoa kirjastokortti -> omat tiedot -> sähköinen kirjastokortti / eLibrary card. Tätä ennen sinun pitää ensin aktivoida kirjastokortti käyttöösi. Saat kirjastokortin vierailemalla kirjaston asiakaspalvelussa kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kera. Jos olet korkeakouluyhteisömme jäsen, voit tilata kirjastokortin sähköisellä lomakkeella itsepalveluportaalissa. Opiskelijat voivat aktivoida opiskelijakorttinsa kirjastokortiksi.

Klikattuasi sähköinen kirjastokortti -painiketta kirjastokorttisi numeron kohdalta avautuu sinulle kirjastokorttisi viivakoodi käyttämääsi selaimeen. Tästä sinun on helppo tehdä suoraan pikakuvake kännykkäsi näytölle tai ottaa selaimesta kuvankaappaus ja käyttää jatkossa tätä viivakoodikuvaa tai suorana linkkinä avautuvaa kirjastokorttia asioidessasi kirjaston itsepalveluautomaateilla.

Asiakaspalvelutiskillä asioidessasi tarvitset joko henkilöllisyystodistuksen tai fyysisen kirjastokortin henkilöntunnistussyistä.

Lisätietoja: kirjasto [at] tuni.fi (kirjasto[at]tuni[dot]fi)