Osaaminen näkyviin viikko tulee jälleen

Julkaistu 31.8.2022
Osaaminen näkyviin -viikko järjestetään 5.9.–11.9.2022.

Ensi viikolla vietetään Osaaminen näkyviin -viikkoa, jonka tavoitteena on

• innostaa ja kannustaa kaikkia huomaamaan osaamistaan ja tekemään sitä näkyväksi
  • herättää julkista keskustelua siitä, että kyky tunnistaa omaa osaamista on yksi osallisuuden, toimijuuden, hyvinvoinnin ja työllistymisen ehto
  • koota monia toimijoita yhteisen sanoman äärelle.

Tampereen yliopiston Tree – Jatkuvan oppimisen palvelut on mukana tänäkin vuonna, sillä osaamista kertyy monissa ympäristöissä kuten työelämässä, arjessa, harrastuksissa ja koulutuksissa.

Tänä vuonna jaamme somessa työkaluja oman osaamisen tunnistamiseen sekä järjestämme Tampereen kaupungin Työllisyys- ja kasvupalveluiden OMA-valmentajille Erätauko-dialogi-keskustelutapahtumia. Näissä keskustelutapahtumissa vahvistetaan OMA-valmentajien oman osaamisen tunnistamista. Osaamisen tunnistaminen auttaa myös tunnistamaan asiakkaan vahvuuksia paremmin.

Lue myös Jaana Roschierin ja Katri P. Sillanpään kirjoittama blogaus: Mistä apua osaamisen tunnistamiseen?

Osallistu tapahtumaan!

Yhteisösi tai sinä voitte osallistua mukaan pienin teoin tai isosti esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

• Tuo esiin omaa, työkaverin, opintoalan, ammattiryhmän, työyhteisön, harrastusporukan tai muun yhteisön osaamista!
  • Nosta asiaa esiin omissa viestintäkanavissa ja somessa: blogit, artikkelit, kannanotot, twiitit ym. Käytä aihetunnistetta #OsaaminenNäkyviin
  • Jaa muiden tuottamia sisältöjä ja osallistu julkiseen keskusteluun somessa
  • Mitä muuta keksit? Ideoi vapaasti, ja kerro siitä laajasti verkostoissasi ja viestintäkanavissasi!

Ota somekanavamme seurantaan, niin saat työkalut helposti käyttöösi