Osaaja haussa! - Vastavalmistuneiden työllistyminen ja työelämätaidot 10.10. Hervannan kampuksella

PaikkakuntaKorkeakoulunkatu 7, 33720 Tampere
Hervannan kampus, Kampusareena A223 auditorio
10.10.2019 5.30–8.30
Ilmoittautumisaika päättyy 6.10.2019,20.59
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Millaisia näkemyksiä työelämätaitojen tärkeydestä on opiskelijoilla, yliopiston henkilöstöllä ja työelämällä? Miten geneeriset taidot huomioidaan tutkinnoissa? Miten tekniikan alan vastavalmistuneet sijoittuvat työelämään? Millaisella asenteella työelämään?

Tervetuloa kuulemaan tuoretta tutkimustietoa ja näkemyksiä tekniikan alan vastavalmistuneiden työllistymisestä ja työelämätaidoista! Lisäksi kuullaan, miten työelämätaitoja tuodaan Tampereen yliopiston tutkintoihin ja millaisia näkemyksiä työelämätaitojen tärkeydestä on niin yliopiston henkilöstöllä, opiskelijoilla kuin työelämällä. Kuulemme myös aiheesta hyvä asenne - mitä se on, miten se näkyy ja voiko sitä kehittää.

Tilaisuus on suunnattu niin opiskelijoille, yritysten edustajille, yliopiston henkilökunnalle kuin muillekin aiheesta kiinnostuneille.

Tilaisuus järjestetään Tampereen yliopiston Hervannan kampuksella torstaina 10.10. klo 8:30-11:30 Kampusareenan auditoriossa.

Tarjoilua varten pyydämme ilmoittautumaan 6.10. mennessä.

Ohjelma:

Klo 8:30: Kahvit

Klo 8:50: Tilaisuuden avaus

Klo 9:00: TEKin vastavalmistuneiden palautekyselyn 2018 tulokset Tampereen teknillisestä yliopistosta valmistuneiden osalta (Arttu Piri, TEK)

Klo 9:30: Ei koulua vaan (työ)elämää varten? (Eila Pajarre, Sanna Kivimäki, Sari Leinonen ja Kaisa Niskanen, Koulutus ja oppiminen -yksikkö, Tampereen yliopisto)

• Yleiset työelämätaidot ja niiden merkitys

• Miten yleisten työelämätaitojen saavuttamista mitataan?

• Yleisten työelämätaitojen tuominen tutkintoihin Tampereen yliopistossa

Klo 10:00: Sitä saat, mitä tilaat? Henkilöstön, opiskelijoiden ja työelämän näkemykset työelämätaitojen tärkeydestä (yliopisto-opettaja Veli-Pekka Pyrhönen, Tampereen yliopisto)

Klo 10:30 - 11:30 Asenne kohdallaan työelämään (muutosjohtaja Marjo Huhtala)

Tilaisuuden juontajana ja fasilitaattorina toimii Jouni Lyly-Yrjänäinen.

Jos sinulla herää kysyttävää, olethan yhteydessä: sari.j.leinonen [at] tuni.fi

Lämpimästi tervetuloa!

Sari Leinonen, Koulutus ja oppiminen, sari.j.leinonen@tuni.fi