Opiskelija, onko sinulla ongelmia SFS Online -palvelun standardien avaamisessa?

Julkaistu 5.8.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Hervannan toimipisteen kirjasto
Olemme saaneet kysymyksiä koskien SFS standardien lataamista ja avaamista. Tästä löydät tiiviisti ohjeet miten toimia.

Standarditiedostot ovat DRM-suojattuja. Kun käytät SFS Online -kokoelmaa ensimmäistä kertaa etäyhteyden kautta, sinun täytyy asentaa koneellesi FileOpen -liitännäinen osoitteesta http://plugin.fileopen.com/all.aspx. Lisätietoja standardien DRM-suojauksesta ja ratkaisuja ongelmatilanteisiin löydät SFS:n sivuilta.

Standardien avaamiseen kannattaa käyttää Firefox- tai Internet Explorer -selainta ja PDF-tiedostot kannattaa avata Adobe Readeriin. Myös jotkut tietoturvaohjelmat saattavat aiheuttaa ongelmia e-aineistojen käytössä.

Kirjaudu palveluun kirjaston A-Z Tietokannat -listan tai Andorin kautta Tuni-tunnuksellasi. Mikäli sinulle avautuu valkoinen sivu, päivitä selaimesi esimerkiksi painamalla F5.

Lisätietoja: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)