Oikeusvaltio ja terveysturvallisuus – joko-tai vai sekä-että?

PaikkakuntaVerkossa.
1.10.2020 11.00–12.00
Seurannassa-sarja: Oikeuvaltio ja terveysturvallisuus011020
Keskustelijoina Tampereen yliopiston julkisoikeuden apulaisprofessori Pauli Rautiainen ja Tampereen yliopiston sosiaali- ja terveyspolitiikan apulaisprofessori Liina-Kaisa Tynkkynen.

Millaista suojaa terveydelleen kansalainen voi odottaa hyvinvointivaltiolta, kun pandemia tai muu kriisi iskee, entä yksilön oikeuksilleen? Kumpi nousi Suomessa keskeisemmäksi koronapandemian hallinnassa, yksilön oikeudet vai kansanterveys, ja mikä koronapandemia kertoi suhteestamme yksilön oikeuksiin ja yhteiseen turvallisuuteen? Mitä koronapandemia kertoi Suomen sote-järjestelmästä? Minkälaisia alueellisen epätasa-arvon muotoja pandemia teki näkyväksi?

Katso striimi Alusta-verkkojulkaisun sivuilta.

Yhteiskuntatieteiden tiedekunta ja tiedekunnan Alusta-verkkojulkaisu jatkavat kesällä alkanutta Seurannassa-keskustelusarjaa, jossa Tampereen yliopiston tutkijat pohtivat, miten koronan kanssa eletään, miten se vaikuttaa yhteiskuntaan, millaisia mahdollisuuksia ja ongelmia se luo. Seurannassa-keskustelusarjaa juontaa ja organisoi Alusta-verkkojulkaisun toimittaja Tiina Heikkilä.

Ohjelma striimataan yhteistyössä Tampereen kaupungin nuorten palveluiden Pajaston mediatyöpajan kanssa torstaisin kello 14. Voit katsoa ohjelman ja vanhat jaksot tallenteena Alustan Youtube-tililtä tai kuunnella podcastina Soundcloudista.

Alusta-verkkojulkaisu