Nätyn Monttu auki: Johdatus näyttelijäntaiteeseen

10.10.2019 16.00–17.30
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Nätyn ensimmäinen vuosikurssi, ensimmäiset kuusi viikkoa näyttelijäopiskelijana. Takana on Johdatus näyttelijäntaiteeseen -opintojakso, jonka johtavina teemoina ovat olleet: Oman äänen ja kehon kokemuksellinen havainnointi, oman kehokokemuksen tiedostaminen, eri aistien kautta tulevan informaation vaikutus omaan ääneen, kehoon ja kokemukseen. Havainto itsestä ja toisesta, havainnon tiedostaminen ja sen muokkaaminen näyttämöllä: tehtyjen havaintojen siirtäminen kehollisiksi ja äänellisiksi toiminnoiksi. Kuoro-, soolo- ja parityö. Toisen ihmisen ääni ja liike tilassa/minun kehossani, painovoima, tilatietoisuus ja tilassa toimiminen. Näyttämöllisen ajan jäsennys ja dramaturgia. Näyttämöllä kuvittelu ja sen ruumiillistaminen minussa ja muissa; esineet, oliot ja ilmiöt kehollisina tarinoina. Vapaa toiminta vs. tarkka näyttämöllinen koreografia, ohjeiden antaminen ja esityksen suunnittelu vs. ohjeiden vastaanottaminen ja toteuttaminen. Näyttämölle ja ruudulle astelevat Nätyn ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat Miika Suonperä, Eero-Heikki Puustinen, Esme Kaislakari, Kasperi Kola, Lasse Viitamäki, Katriina Lilienkampf, Emmi Ranta-Ojala, Senna Vodgozbe, Vilma Sippola, Kristiina Karhu, Aino Karlstedt ja Henriikka Heiskanen. Opintojakson opettajina ovat olleet Samuli Nordberg, Niina Alitalo, Tiina Syrjä, Mikko Kanninen ja Minna Hokkanen.

Teatterityön tutkinto-ohjelma Näty

Teatterisihteeri Tuula Parviainen, puh. 040 1901 522