Moninaisesti kohti korkeakoulua, KORKO-hankkeen loppuseminaari

Ajankohta11.5.2021 6.00–9.00
Ilmoittautumisaika päättyy 6.5.2021,21.00
KORKO-hankkeen logo
Tervetuloa KORKO-hankkeen loppuseminaariin! Seminaari järjestetään 11.5. klo 9-12 Zoomissa.

Pääpuhujana seminaarissa on kasvatustieteen maisteri, opetuskonsultti Ilona Taimela. Hänen puheenvuoronsa ”kulttuuritietoisuus ja yhdenvertaisuusosaaminen opetuksessa” sisältää:

•     Kulttuuritietoisuus ja yhdenvertaisuusosaaminen
  •     Opetus ja ohjausosaaminen moninaistuvassa yhteisössä
  •     Korkeakouluihin kohdistuvat vaatimukset yhdenvertaisuudesta ja saavutettavuudesta
  •     Antirasistinen toimintatapa opetuksessa.

Ilona Taimelalla on pitkä kokemus kulttuurisensitiivisyydestä ja monikulttuurisuudesta. Hän on työskennellyt Nuorisojärjestö Allianssissa, Euroopan neuvostossa, Helsingin ja Oulun yliopistoissa, sekä Helsingin kaupungilla. Lisäksi hän on ollut valtioneuvoston asettamassa valtakunnallisessa Etnisten suhteinen neuvottelukunnassa. Hän on luennoinut aiheesta laajasti ja kirjoittanut mm. ulkomaalaisten poliittisesta oikeudesta Suomessa sekä heidän e-osallisuusmahdollisuuksista. Hän on itse asunut sekä lapsena että aikuisena yli kuudessa maassa.

Lisätietoa ja tapahtuman koko ohjelma löytyy KORKO-hankkeen verkkosivuilta ja liitetiedostosta.

Ilmoittaudu tilaisuuteen 7.5. mennessä! Ilmoittautuneille lähetetään henkilökohtainen osallistumislinkki ennen tapahtumaa.

Liitteet

KORKO-hanke