Miksi standardeja tehdään ja kuka niiden valmistelusta vastaa? - Standardikoulutus 2.11.2021 klo 9–10

Julkaistu 26.10.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Lakipykälä
Tiistaina 2.11. kello 9–10 asiantuntija Anu Kostiainen Suomen Standardisoimisliitosta kertoo standardisoinnista ja esittelee SFS online -tietokantaa etäyhteydellä. Koulutukseen voivat osallistua Tampereen korkeakouluyhteisön henkilökunta ja opiskelijat.

Osallistumislinkki koulutukseen.

SFS Online -tietokanta sisältää elektronisessa muodossa olevat suomen- ja englanninkieliset SFS-standardit eri tieteenaloilta. Kokoelma sisältää myös sähköalan standardit sekä valikoiman IEC- ja ISO-standardeja. Standardit ovat palvelussa pdf-muodossa.

Tarkistathan palvelun käyttöehdot täältä: https://www.kiwi.fi/display/finelib/SFS+Online.

Linkit SFS Online -palveluun löytyvät kirjaston tietokantalistalta. Huomaathan, että palveluun on listalla kaksi eri linkkiä, toista käytetään kampusalueella ja toinen on etäkäyttöä varten.

Kirjaudu etäkäytössä palveluun Tuni-tunnuksella. Lisäohjeita SFS Onlinen käytöstä kirjaston oppaassa.

Lisätietoja: Tietoasiantuntija Maarit Cederberg, maarit.cederberg [at] tuni.fi (maarit[dot]cederberg[at]tuni[dot]fi)