Mielenterveystyön päivä

Ajankohta21.11.2019 6.30–14.00
Kielienglanti
PääsymaksuMaksullinen tapahtuma

Tervetuloa mielenterveystyön päivään Tampereelle 21.11.2019!

Päivän aikana luomme laaja-alaisen silmäyksen mielenterveyshoitotyöhön Euroopassa. Kansainvälisten kouluttajien mukanaan tuomia näkökulmia ja käytäntöjä voimme yhdessä keskustellen soveltaa myös Suomen kontekstiin.

Lisäksi päivä tarjoaa menetelmiä omaan työhön sovellettavaksi. Esillä ovat taiteen käyttö osana mielenterveyshoitotyötä, eläinavusteinen terapia ja näyttöön perustuvat, lyhytterapeuttiset menetelmät, jotka eivät edellytä psykoterapeutin
koulutusta.

Tampereen ammattikorkeakoulu järjestää päivän yhdessä Euroopan psykiatristen sairaanhoitajien (Horatio) ja Suomen sairaanhoitajaliiton kanssa. Kouluttajina ovat Euroopan psykiatristen sairaanhoitajien hallituksen jäsenet Irlannista, Islannista, Ruotsista, Maltalta, Fär-saarilta, Tsekin tasavallasta, Saksasta ja Suomesta. Osallistujat saavat päivän päätteeksi osallistumistodistuksen.

Lämpimästi tervetuloa!

8.30-9.00 Morning coffee and registration

9.00-9.45 Welcome

Sairaanhoitajaliiton puheenjohtaja Nina Hahtela

Tampereen ammattikorkeakoulun vararehtori

Euroopan psykiatristen sairaanhoitajien (Horatio) puheenjohtaja Nina Kilkku

9.45- 10.15 What is happening in mental health nursing from the European viewpoint?

Nina Kilkku (Finland) and Aisling Culhane (Ireland)

10.15-11.00 Mental health service in Czech Republic and its reform -Process of deinstitutionalization

Tomáš Petr (Chez Republic)

11.00-12.00 Lunch break (lunch not included)

12.00-13.00 Work of mental health nurses in different environments, two examples:

Working as a mental health nurse in remote areas, Birgit Andersen (Faroe Islands)

Working as a mental health nurse in psychiatric hospital in Germany, Susanna Flansburg (Germany)

13.00-13.30 Coffee break

13.30- 15.45 Methods and tools for mental health nurses:

What is in your toolbox? Brief psychotherapeutic, evidence-based interventions for mental health nurses, Gísli Kort Kristófersson (Iceland)

Art and mental health nursing, Alexei Sammut (Malta)

Horse-assisted therapy in mental health nursing with children, adolescents and adults, Henrika Jormfeldt (Sweden)

15.45-16.00 Closing

Nina Kilkku (Finland)

Järjestäjä

Tampereen ammattikorkekoulu, Euroopan psykiatristen sairaanhoitajien liitto Horatio ja Suomen sairaanhoitajaliitto

Kohderyhmä

Päivä on tarkoitettu erityisesti psykiatrisille sairaanhoitajille, mutta kaikki mielenterveystyöstä kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita osallistumaan.