Metodifestivaali 2019

27.8.2019 7.00–29.8.2019 11.45
Ilmoittautumisaika päättyy 13.8.2019,20.55
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Metodifestivaali on vuodesta 2009 alkaen järjestetty tieteellinen tapahtuma, joka kokoaa yliopistojen ja tutkimuslaitosten eri alojen tutkijoita keskustelemaan ajankohtaisista menetelmäkysymyksistä ja tutkijan taitoihin liittyvistä teemoista.

Metodifestivaaleille osallistuvat saavat tietoa niin uusista kuin myös vakiintuneemmista tutkimusmenetelmistä, haasteista niiden käytössä, tutkijalta edellytettävästä osaamisesta tutkimusmenetelmien käytössä sekä muista menetelmiin liittyvistä ajankohtaisista teemoista.

Festivaaleilla kuullaan asiantuntijoita ja keskustellaan erillisissä sessioissa myös siitä, mitä erityispiirteitä tutkimusmenetelmien opettaminen sisältää ja miten kehittää opetusta. Nyt jo kuudetta kertaa järjestettävä festivaali on suunnattu kaikille tutkijoille, metodeista kiinnostuneille ja niitä opettaville.

Metodifestivaalin ensisijaisena kohderyhmänä ovat tutkijat, väitöskirjatutkijat sekä kaikki menetelmäosaamistaan ylläpitävät.

Metodifestivaali koostuu sessioista, luennoista, metodisista tietoiskuista, työpajoista ja keskusteluista.

Ilmoittautumiset viimeistään 13.8.

Metodifestivaalin sivut