Mediae Latinitatis Lexicon Minus Online – uusi aineisto keskiajan latinan tutkimukseen ja opetukseen

Julkaistu 5.3.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Sanakirja
Mediae Latinitatis Lexicon Minus Online on latinan kielen sanakirja keskiajan historian tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille. Se perustuu painetun sanakirjan toiseen uudistettuun painokseen (2002).

Mediae Latinitatis Lexicon Minus Online -sanakirjatietokannassa voit selata latinankielisiä hakusanoja tai tehdä hakuja halutuilla rajauksilla. Termin yhteydessä on käyttöesimerkkejä. Sanakirja tarjoaa myös ranskan-, englannin- ja saksankielisen käännöksen keskiajan latinan käsitteille. Hakutuloksia voi tulostaa, lähettää sähköpostitse tai siirtää muihin palveluihin.

Mediae Latinitatis Lexicon Minus Online löytyy kirjaston tietokantalistalta. Etäkäytössä kirjaudu siihen tuni-tunnuksellasi.

Lisätietoa: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)