Lue opinnäytteet Linnan, Arvon ja Hervannan opinnäytepisteillä

Julkaistu 20.3.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Opinnäytepiste Linna-kirjastossa
Vuodesta 2019 alkaen kaikki Tampereen yliopiston opinnäytteet arkistoidaan ainoastaan sähköisesti. Tämän vuoksi uusista opinnäytteistä ei kirjastossa ole enää painettua versiota luettavaksi. Ne opinnäytteet, joiden tekijä ei ole antanut työlleen verkkojulkaisulupaa, pääset nyt lukemaan näytöltä kirjaston uusilla opinnäytepisteillä Linnassa, Arvossa ja Hervannassa. Kaikkien opinnäytteiden viitetiedot löytyvät TuniLibistä.

Suurin osa Tampereen yliopiston opinnäytteistä on luettavissa avoimen verkon kautta. Ne löytyvät TamPub- ja DPub-julkaisuarkistoista. Yliopiston avoimen tieteen linjauksen mukaisesti kaikki opinnäytteet julkaistaan avoimesti, elleivät kustantajan ehdot sitä estä.

Opinnäytteet ovat luettavissa seuraavasti:

• Entisen Tampereen yliopiston opiskelijoiden opinnäytteet löytyvät TamPubista, ja ne työt, joille ei ole annettu verkkojulkaisulupaa, ovat luettavissa Linnan ja Arvon opinnäytepisteillä.
  • Entisen Tampereen teknillisen yliopiston opiskelijoiden opinnäytteet löytyvät DPubista ja ne työt, joille ei ole annettu verkkojulkaisulupaa, ovat luettavissa Hervannan opinnäytepisteellä.
Avoimien opinnäytteiden osuus Tampereen korkeakouluyhteisössä 2016-2018
Avoimien opinnäytteiden osuus Tampereen yliopistossa ja Tampereen ammattikorkeakoulussa.

Uusi yhteinen julkaisuarkisto tulossa kesäkuussa

TamPub ja DPub ovat yhdistymässä yhdeksi yhteiseksi julkaisuarkistoksi kesäkuussa 2019. Tämän jälkeen kaikki Tampereen yliopiston opinnäytteet löytyvät saman järjestelmän kautta. Uuden julkaisuarkiston myötä koko yliopiston kandidaatintutkielmat tullaan arkistoimaan yhteiseen julkaisuarkistoon. Uusi julkaisuarkisto tulee muuttamaan myös opinnäytteiden palauttamisen prosessia. Tästä kerromme lisää myöhemmin.

Lisätietoja:
Tietoasiantuntija Tanja Heikkilä, tanja.heikkila [at] tuni.fi (tanja[dot]heikkila[at]tuni[dot]fi)

Opas opinnäytteiden hakemiseen
TamPub-julkaisuarkisto