Lisää opiskelijatiloja avattu Linna-kirjastossa!

Julkaistu 19.9.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Vera työhuone
Useat asiakaspalautteemme ovat koskeneet työskentelytilojen lisäämistä ja nyt olemme voineet vastata toiveisiinne. Olemme avanneet opiskelijakäyttöön kuusi uutta työskentelytilaa. Kaikki nämä tilat ovat opiskelijoidemme vapaassa käytössä kirjaston palveluaikoina.

Uudet tilat sijaitsevat Linna-kirjaston 1. ja 3. kerroksissa. Ensimmäisen kerroksen uusi tila on Pohjantähti-lukutilan vieressä oleva Jussi (1051) huone. Jussin naapurista löydät jatkossa uuden Ohjaamon (1050), jossa pidetään jatkossakin henkilökohtaisia opetus- ja ohjaustuokioita. Tämä tila ei ole vapaasti käytettävissä, vaan sitä käytetään varauksien mukaan ohjaustilana.

Kolmannessa kerroksessa Alma opetusluokka saa viereensä ”naisten kulmaukseen” huoneet Vera (3058) ja Lyyti (3057). Pitkään jo käytössä ollut Rokka saa vierelleen tietysti taistelutoverinsa Susi (3055) huoneen.  Kolmannen kerroksen toisessa päässä käyttöön avautuvat Pentinkulma (3023) ja Torppa (3008).

Myös kaikki kirjaston opetusluokat ovat opiskelijoiden vapaasti käytettävissä opetusvarausten ulkopuolella.

Torppa ja Pentinkulma -työhuoneet
Pentinkulma ja Torppa työhuoneet. Torpassa valoa antaa kirkasvalolamppu.

Jatkamme Linna-rakennuksen teemaa ja käyttöönotettavat uudet tilat saavat nimensä Väinö Linnan kirjallisen tuotannon kuuluisien henkilöhahmojen mukaan. Tuntemattomassa Sotilaassa / Sotaromaanissa  Vera on Hietasen Petroskoissa kohtaama nainen ja Lyyti on alikersantti Rokan Kannaksella odottava vaimo. Susi on siviilissä Rokan naapuri ja sodassa hänen erottamaton työparinsa. Täällä Pohjantähden alla-trilogian alku sanoo kaiken oleellisen ”Alussa olivat suo, kuokka ja Jussi”. Ja Jussi perustaa oman Torppansa Pentinkulman kylään.