Liiketalouden tradenomikoulutus alkaa Virroilla syksyllä

Julkaistu 20.3.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
Virrat_tradenomikoulutus_TAMK
Tampereen ammattikorkeakoulu käynnistää Virroilla syksyllä 2019 liiketalouden tutkinto-ohjelman. Tradenomin tutkintoon tähtäävä koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, ja se on mahdollista suorittaa myös työn ohessa.

Edellinen tradenomiryhmä Virroilla aloitti opiskelunsa syksyllä 2016. Mänttä-Vilppulassa vastaava koulutus käynnistyi viime syksynä. Kokemukset Ylä-Pirkanmaalla toteutetuista tradenomikoulutuksista ovat olleet rohkaisevia. Liiketalouden osaajille on selkeä tarve alueella.

– Opiskelijat ovat tehneet yhteistyötä Ylä-Pirkanmaan yritysten kanssa, ja parhaimmillaan yhteistyö on johtanut työllistymiseen. Myös yritykset ovat olleet tyytyväisiä yhteistyöhön, tosin onnistunut yhteistyö vaatii myös yrityksiltä sitoutumista, kertoo koulutuksen koordinaattorina ja vastuuvalmentajana toimiva lehtori Heli Antila.

Yhteistyö yritysten kanssa tukee TAMKin ylläpitämää maakuntakorkeakoulutoimintaa. Korkeakouluasiamiehenä Virtain ja Ruoveden alueella toimii Eeva-Liisa Viskari ja Mänttä-Vilppulassa Markus Lumenkehto.

Valmentavalla otteella

Tradenomikoulutus toteutetaan valmennuksellisella otteella, mikä tarkoittaa sitä, että opiskelijat ottavat itse paljon vastuuta omasta oppimisestaan.

– Koulutuksen aikana teemme kehittämishankkeita, työharjoitteluja ja opinnäytetöitä paikallisten yritysten kanssa. Myös suuri osa oppimistehtävistä on mahdollista tehdä oikeina työelämäprojekteina.

Koulutus aloitetaan perehtymällä liiketoiminnan perusteisiin: miten yritys toimii, miten sen talousasioita hoidetaan, miten yrityksessä viestitään ja markkinoidaan, kuinka se on organisoitu. Koulutus etenee liiketoimintaosaamisen syventämiseen ja erityisesti tuote- ja palveluosaamisen kehittämiseen. Oma kokonaisuutensa on perehtyminen liiketoiminnan taloudellisiin menestystekijöihin sekä markkinoinnin mahdollisuuksiin ja menetelmiin. Opintojen aikana opiskellaan myös muun muassa myyntityötä, kansainvälistymistä ja taloushallintoa.

Tradenomin tutkintokoulutus kestää 3,5 vuotta ja opiskelupaikkoja on tarjolla 25. Koulutus koostuu lähitapaamisista ja etäopiskelusta. Lähitapaamisia on noin kaksi kertaa kuukaudessa.

Koulutukseen haetaan korkeakoulujen yhteishaussa 20.3.–3.4.2019.

Lisätietoja: Lehtori Heli Antila, heli.antila [at] tuni.fi, 050 311 9596

Kuva: Joel Forsman