Lasten akatemiassa kerrotaan liikkumisesta tulevaisuuden kaupungissa

Julkaistu 7.11.2019
robottiautoista varoittava liikennemerkki Hervannan kampuksella
Tampereen Lasten akatemia jatkuu lauantaina 16.11. kello 11.00 - 12.00. Professori Kalle Vaismaa luennoi silloin lapsille aiheesta Omin jaloin vai robotilla – miten tulevaisuuden kaupungissa liikutaan? Luento pidetään Tampereen yliopiston keskustakampuksella, päärakennuksen luentosalissa D11, Kalevantie 4.

Professori Kalle Vaismaa on infra-alan digitalisaatioprofessori Tampereen yliopiston rakennetun ympäristön tiedekunnassa. Aiemmin hän on työskennellyt myös Liikenteen tutkimuskeskus Vernessä, jossa hän tutki erityisesti tulevaisuuden kestävää kaupunkiliikennettä.

Matkustetaanko tulevaisuudessa junalla, bussilla vai raitiovaunulla? Tai polkupyörällä? Entä jos autoa ajaakin robotti? Pääseekö liikkeelle myös droonilla?

Lasten akatemian tarkoituksena on innostaa lapsia kyselemään, ottamaan selvää ja tutkimaan. Lasten akatemiassa voivat opiskella 7-10 -vuotiaat eikä luennoille tarvitse ilmoittautua.

Lasten akatemia on suunnattu vain lapsille, mutta myös heidän saattajansa ovat tervetulleita mukaan.

Lasten akatemian toteuttavat yhteistyössä Tampereen yliopiston lasten ja nuorten oma Juniversity sekä Tampereen kaupungin kulttuuri- ja taideyksikkö.

Lisätietoja:
Markkinointikoordinaattori Kyösti Koskela, 050 318 6621,kyosti.koskela [at] tuni.fi
tai juniversity [at] tuni.fi

TAMPEREEN YLIOPISTON TIEDOTE 7.11.2019