Lasten akatemia: Miten tulevaisuuden kaupungissa liikutaan?

PaikkakuntaKalevantie 4, 33100 Tampere
Keskustakampus, Päätalo, ls D11
16.11.2019 9.00–10.00
Tampereen Lasten akatemia jatkuu, kun professori Kalle Vaismaa tulee luennoimaan lapsille aiheesta ”Omin jaloin vai robotilla – miten tulevaisuuden kaupungissa liikutaan?”

Tykkäätkö matkustaa junalla tai bussilla? Entä metrolla tai raitiovaunulla? Vai kuljetko mielelläsi polkupyörällä vaikkapa kouluun tai harrastuksiin? Haluatko isona oman auton tai moottoripyörän, entä miltä tuntuisi, jos robotti ajaisi autoasi? Vai käveletkö mieluusti paikasta toiseen niin, että välillä voi pysähtyä istuskelemaan torin laidalle? Mitä tuumaat, jos kaverisi lentäisi ylitsesi dronella? Pohditaan yhdessä, millaista liikkuminen on tulevaisuuden kaupungissa. Ja miten sinä tykkäät liikkua nyt ja sitten, kun olet vähän vanhempi.

Professori Kalle Vaismaa työskentelee infra-alan digitalisaatioprofessorina Tampereen yliopiston Rakennetun ympäristön tiedekunnassa. Aiemmin hän on työskennellyt myös Liikenteen tutkimuskeskus Vernessä, jossa hän on tutkinut erityisesti tulevaisuuden kestävää kaupunkiliikennettä.

Lasten akatemia

Lasten akatemian tarkoituksena on innostaa lapsia kyselemään, ottamaan selvää ja tutkimaan. Lasten akatemiassa voit opiskella, jos olet 7-10 -vuotias. Luennoille ei tarvitse ilmoittautua.

Lasten akatemia on suunnattu ainoastaan lapsille, mutta toki heidän henkilökohtaiset avustajansakin ovat tervetulleita mukaan.

Tervetuloa!

Järjestäjä

Lasten akatemian toteuttavat yhteistyössä Tampereen yliopiston lasten ja nuorten oma Juniversity sekä Tampereen kaupungin kulttuuri- ja taideyksikkö.

Lisätietoja

markkinointikoordinaattori Kyösti Koskela Tampereen yliopisto 050 318 6621 kyosti.koskela@tuni.fi tai juniversity@tuni.fi