Lasten akatemia 24.9.: Vaikuttaako musiikki aivoihin?

PaikkakuntaKalevantie 4, 33100 Lasten akatemia 24.9.: Vaikuttaako musiikki aivoihin?
Keskustakampus, Päätalo, ls A1 (2 kerros)
24.9.2022 8.00–9.00
Lasten akatemia oppilaita
Lasten akatemia kutsuu sinut 7–10-vuotias jälleen opiskelijaksi oikeaan yliopistoon.

Tunnet varmaan jonkun, joka on opiskellut yliopistossa. Ehkä opettajasi, lääkäri, jonka vastaanotolla olet käynyt, tai vanhempasi? Yliopisto on kuin koulu aikuisille. Tampereen lasten akatemiassa on luentoja kiinnostavista aiheista, viisaita opettajia ja professoreja, luentosali ja luennoista saatava opintokirja. Aivan niin kuin aikuisten yliopistossa!

Vaikuttaako musiikki aivoihin?

La 24.9.2022 kello 11-12

Tampereen yliopiston keskustakampus, Päätalo, ls. A1 (2. krs).
Kalevantie 4, Tampere

Musiikki on mukana arjen monissa hetkissä, taustana kavereiden kanssa ollessa, lenkillä, koulumatkalla, jopa läksyjä tehdessä. Vaikuttaako musiikki näissä tilanteissa aivoihimme? Miten musiikki rentouttaa tai antaa energiaa? Voiko musiikki tukea oppimista tai kaverisuhteita? Millainen musiikki on parasta juuri sinun aivoillesi? Suvi Saarikallion luennolla kuullaan musiikintutkimuksen vastauksia näihin kysymyksiin.

Suvi Saarikallio soittaa rumpuja

Suvi Saarikallio on musiikkikasvatuksen apulaisprofessori Jyväskylän yliopistosta. Saarikallio toimii Musiikki, mieli, keho ja aivot -huippututkimusyksikössä, jossa hän tutkii musiikin tunnevaikutuksia ja musiikin merkitystä nuorten elämässä. (kuva: Jyväskylän yliopisto 2022)

Lasten akatemian tarkoituksena on innostaa Sinua kyselemään, ottamaan selvää ja tutkimaan. Luennoille ei tarvitse ilmoittautua. Lasten akatemia on suunnattu ainoastaan lapsille.  Lasten akatemian tekevät Sinulle yhteistyössä Juniversity sekä Tampereen kaupungin kaupunkikulttuuriyksikkö.

Järjestäjä

Tampereen yliopisto/Juniversity sekä Tampereen kaupungin kaupunkikulttuuriyksikkö

Tapahtumatuottaja Kyösti Koskela, 050 318 6621, kyosti.koskela@tuni.fi