Lasten akatemia 21.9.: Kuinka rikokset ratkaistaan?

SijaintiKalevantie 4, 33100 Tampere
Tampereen yliopiston keskustakampus, Päätalo, ls. A1 (toinen kerros)
Ajankohta21.9.2019 8.00–9.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma

Mitä tarkoittaa poliisin tekninen rikostutkinta? Kuinka poliisi hankkii teknisellä tutkinnalla tietoa rikospaikalta hyödyntääkseen tätä rikoksen selvittämisessä? Minkälaisia jälkiä rikoksentekijä jättää rikospaikalle ja kuinka poliisin taltioimia näytteitä voidaan käyttää näyttönä rikosasiassa?

Luennolla käsitellään yleisellä tasolla rikospaikkaan, rikoksentekovälineisiin ja henkilöihin kohdistuvia tutkimuksia ja näytteiden käsittelyä rikosten selvittämiseksi sekä tutustutaan käytännönläheisesti muun muassa DNA-, sormenjälki- ja jalkineenjälkitutkimusten perusteisiin. Jos sinussa on salapoliisin vikaa tai olet kiinnostunut poliisin urasta, on tämä oikea luento sinulle.

Vanhempi rikoskonstaapeli Tuomas Korhonen työskentelee Sisä-Suomen poliisilaitoksen ennalta estävän toiminnan ryhmässä Tampereen pääpoliisiasemalla ja on toiminut usean vuoden ajan rikostutkijana.

Juniversity

Juniversity ja Tampereen kaupungin kulttuuri- ja taideyksikkö.

Kohderyhmä

7-11 vuotiaat lapset