Lahjoittajat tukevat uuden korkeakouluyhteisön syntyä

Julkaistu 9.1.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Yritykset ovat tukeneet aloittavaa Tampereen korkeakouluyhteisöä merkittävin lahjoituksin vuosien 2017–2018 perustamisen aikana. Myös Tampereen ammattikorkeakoulun ensimmäinen varainhankintakampanja on yltämässä yli 2 miljoonan euron.

Uuden Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls ja Tampereen ammattikorkeakoulun rehtori Markku Lahtinen ovat hyvin tyytyväisiä tuesta, jota uusi yhteisö on paikalliselta elinkeinoelämältä ja kumppaneilta saanut.

- Olemme todella iloisia vuoden 2018 varainhankintakampanjamme onnistumisesta. Lahjoittajien tuki kertoo luottamuksesta työllemme, kertoo Markku Lahtinen.

Marraskuun lopulla 2018 rehtorit tapasivat lahjoittajia ja tukijoita. Tampere3-perustamisen aikana 2017–2018 on ollut käynnissä kohdistettu varainhankintakampanja yrityksille ja yhteisöille, jotka ovat korkeakouluyhteisön pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita ja tukijoita.

- Kirjoitamme käsikirjoitusta uudelle korkeakouluyhteisölle, myös sille miten toimimme yhdessä kumppaneidemme kanssa. Tässä toimiva ja vahvistuva yhteistyö nykyisten kumppaneiden kanssa on ensisijaisen tärkeää, toteaa Mari Walls.

Yrityksiä tavannut vuorineuvos Kari Neilimo on tyytyväinen yritysten sitoutumisesta korkeakouluyhteisöön myös konkreettisten lahjoitusten muodossa.

- Tampere3 perustajalahjoittajiksi on lähtenyt jo 17 yritystä ja yhteisöä, mistä olen todella ilahtunut, Kari Neilimo kertoo.

Mukana on mm. pirkanmaalaisia teollisuuden, kaupan ja rahoituksen alan yrityksiä sekä säätiöitä mm. Tampereen Seudun Osuuspankki, YH Kodit, Purso, Pirkanmaan osuuskauppa sekä Tampereen tuberkuloosisäätiö.

Tampereen Tiivisteteollisuus Oy:n tuore toimitusjohtaja Aleksi Arpiainen kertoo, miksi he halusivat tukea uuden korkeakoulun syntymistä ja lahjoittivat Tampereen ammattikorkeakoululle.

- Haluamme omalta osaltamme edistää yritysten ja korkeakoulujen välistä yhteistyötä ja sellaisen älykkään ekosysteemin syntyä Pirkanmaalla, joka tukee yhteiskokeiluja ja -kehittämistä älykkäämmän ja turvallisemman teollisuuden eteen. Lahjoituksella haluamme myös vahvistaa monipuolista yhteistyötämme Tampereen korkeakoulujen kanssa niin parhaiden tulevaisuuden teollisuustyöpaikkojen luomiseksi kuin myös aivan uudenlaisten tuote- ja palveluratkaisujen innovoimiseksi ja kaupallistamiseksi, kertoo Tampereen Tiivisteteollisuus Oy:n toimitusjohtaja Aleksi Arpiainen.

Vuoden alusta 1.1.2019 varainhankinta jatkuu yhteistyössä Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun eli uuden korkeakoulukonsernin toimesta. Lisätiedot lahjoittajista sekä lahjoituksista yliopistolle ja ammattikorkeakoululle löytyvät jatkossa lahjoitussivuilta, joille löydät Tutustu meihin -sivun kautta.

Lisätiedot:
Sidosryhmäjohtaja Päivi Myllykangas