Kuka on korona-ajan sankarityöläinen?

Paikkakuntahttps://alusta.uta.fi/2020/09/18/seurannassa-koronatyon-sankarit-ja-korona-ajan-suomi-oikeusvaltiona/
24.9.2020 11.00–12.00
Seurannassa-sarja 24.9.2020: Kuka on korona-ajan sankarityöläinen?
Nostiko koronapandemia korkeuksiin ammatteja? Mikä ala ratkaisee, tai minkä alan ammattilaisten ajateltiin ratkaisevan pandemian?

Kun koronapandemia vei kaikkien huomion, keskiöön nousivat etulinjan työn sankarit ja hiljaiset rokotteen kehittäjät. Kumpi on tärkeämpää ja mikä sai tärkeän roolin? Voivatko sairaanhoitajat odottaa palkankorotusta, entä puhtaanapitoalan monilukuiset ammattilaiset? Mitä rokotetutkimukselta voi odottaa ja missä aikataulussa? Vai olisiko tämä yhteispeliä, jossa ketään ei rikseen kannata nostaa jalustalle? Kenen työt menevät koronan takia ja mitä siitä meille kaikille seuraa?

Koronapandemian vaikutuksista työelämään keskustelemassa Tampereen yliopiston sosiologian professori Harri Melin ja työelämäntutkijat Pasi Pyöriä ja Tuija Koivunen.

Katso striimi Alusta-verkkojulkaisun sivuilta.

Yhteiskuntatieteiden tiedekunta ja tiedekunnan Alusta-verkkojulkaisu jatkavat kesällä alkanutta Seurannassa-keskustelusarjaa, jossa Tampereen yliopiston tutkijat ja muut asiantuntijat pohtivat, miten koronan kanssa eletään, miten se vaikuttaa yhteiskuntaan, millaisia mahdollisuuksia ja ongelmia se luo. Seurannassa-keskustelusarjaa juontaa ja organisoi Alusta-verkkojulkaisun toimittaja Tiina Heikkilä.

Ohjelma striimataan yhteistyössä Tampereen kaupungin nuorten palveluiden Pajaston mediatyöpajan kanssa torstaisin kello 14. Voit katsoa ohjelman ja vanhat jaksot tallenteena Alustan Youtube-tililtä tai kuunnella podcastina Soundcloudista.

Alusta-verkkojulkaisu