Koronavirustilanne vaihto-opiskelijoiden keskuudessa rauhoittunut

Julkaistu 4.2.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva Hervannan kampukselta.
Tampereen korkeakouluyhteisö sai keskiviikkona 20.1.2021 tiedon useista koronavirustartunnoista vaihto-opiskelijoiden keskuudessa. Tartuntarypäs on nyt saatu hallintaan, ja tilanne on tällä hetkellä terveysviranomaisilta saadun tiedon perusteella hyvin rauhallinen. Tautiryppään aiheuttamat viranomaisen määräämät eristykset ja karanteenit on voitu purkaa. Kiitos haastavassa tilanteessa vastuullisesti toimineille opiskelijoille!

Olemme Tampereen yliopistossa ja TAMKissa viimeisten viikkojen ajan tehneet tiivistä yhteistyötä viranomaisten ja muiden tahojen kanssa sekä tarjonneet vaihto-opiskelijoille tehostettua tukea monikanavaisesti. Tukea vaihto-opiskelijoille on edelleen tarjolla, kun palataan normaaliin korona-ajan arkeen ja opetuksen järjestelyihin.

Korkeakouluyhteisössä on voimassa vahva suositus kasvomaskin käyttöön. On tärkeää, että kampuksilla liikkuvat noudattavat tätä suositusta. Myös riittäviin kahden metrin turvaväleihin ja hyvään käsihygieniaan tulee kiinnittää huomiota. Kampuksille voi tulla vain välttämättömästä syystä ja täysin terveenä.