Korkeakoulujen opinnäytteistä tukea liiketoiminnan kehittämiseen

Julkaistu 5.5.2023
Kamu-tki sivusto tarjoaa vapaasti käytettäviä ideoita liiketoiminnan kehittämiseen.
Kamu-tki.fi-sivustolle on koottu esimerkkejä DI- ja AMK-opinnäytetöistä, joiden tutkimustuloksia yritykset voivat hyödyntää vapaasti omassa liiketoiminnassaan. Sivusto on julkaistu perjantaina 5.5.2023 ja se on suunnattu Satakunnassa toimiville yrityksille.

KAMU-hanke tuottaa sivustolle yhteensä satakunta TKI-esimerkkiä. Esimerkit koostuvat pääosin Suomen korkeakoulujärjestelmään tuotetuista ja avoimesti saatavilla olevista AMK- ja DI-opinnäytetöistä. Niitä on avoimesti saatavissa jo useita kymmeniä tuhansia. Esimerkeiksi valittujen julkaisujen sisällöistä on tuotettu lyhyt kuvaus, jonka avulla liiketoimintansa kehittämisestä kiinnostuneet voivat helposti ja nopeasti arvioida, olisiko kyseisestä julkaisusta hyötyä toimintansa kehittämisessä. Kiinnostavat esimerkit on helppoa pitää tallessa omassa suosikkilistassa, ja palata niihin aina tarvittaessa.

Tutustu kamu-tki-sivustoon.

KAMU-TKI tarjoaa monipuolisten esimerkkien lisäksi myös suorat linkit Suomen korkeakoulujen ylläpitämiin avoimiin julkaisuarkistoihin, joista käyttäjä voi etsiä kiinnostavaa luettavaa. Kunkin arkiston osalta tarjolla on myös lyhyt esittely tarjonnasta.

Hyödynnä asiantuntija-apua tutkimustulosten soveltamisessa liiketoimintaan

Omatoimisen sivuston käytön ohella yrityksille ja organisaatioille on tarjolla valikoima maksuttomia työpajoja, joiden kautta on mahdollista saada asiantuntija-apua tutkimustiedon hyödyntämiseen oman liiketoiminnan kehittämisessä. Lue lisää työpajoista kamu-tki-sivustolta.

Projektipäällikkö Jari Leppäniemi, Tampereen yliopisto (Porin yksikkö)
jari.leppaniemi [at] tuni.fi
Projektipäällikkö Jussi Kuusiniemi, Prizztech Oy
jussi.kuusiniemi [at] prizz.fi, 044 538 4501

Hankkeen verkkosivut.

Hankkeen rahoittajina toimivat Satakuntaliitto, REACT-EU-välineen määrärahoista osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia, sekä Tampereen yliopisto ja Prizztech Oy yhdessä alueen kuntien kanssa.