Kirjastossa aineiston lainaukseen tarvitaan toimiva kirjastokortti

Julkaistu 24.8.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjapinot
Kirjaston toimipisteissä asioidessasi tarvitset lainaamiseen aktivoidun kirjastokortin, jossa on viivakoodi. Kirjastokortin saat asiakaspalvelupisteistämme palveluaikana.

Tampereen yliopiston kirjasto palvelee viidessä toimipisteessä sekä Tampereen yliopiston että Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelua, opetusta ja tutkimusta. Olemme kaikille avoin tieteellinen kirjasto.

Kirjaston tilat ja asiakaspalvelut on avattu korkeakouluyhteisön kulkuoikeudellisten jäsenten käyttöön rajoitetuin palveluajoin elokuun alkupuolella. Palvelemme myös yhteisön ulkopuolisia asiakkaita, joilla on entuudestaan kirjastokortti, tarjoamalla lainattavalle aineistolle noutopisteen Hervannan toimipisteessä.

Korkeakouluyhteisön yleisten linjausten mukaan kirjaston tilat ovat käytettävissä kulkuoikeuksien mukaisesti ma-pe klo 8-16 välisenä aikana. Asiakaspalvelumme ovat avoinna pääsääntöisesti klo 10-14.

Kirjastokortin, jota tarvitset lainataksesi aineistoa, saat asiakaspalvelupisteiltämme. Muista ottaa mukaan virallinen henkilöllisyystodistus tullessasi hakemaan korttia. Poikkeustilanteen vuoksi emme tee tällä hetkellä uusia kirjastokortteja korkeakouluyhteisön ulkopuolisille asiakkalle.

Lisätietoja poikkeustilanteen käytännöistä löydät aina päivittyvältä korona-verkkosivultamme: https://www.tuni.fi/fi/kirjasto/korona