Kirjaston tilat ja asiakaspalvelut avataan rajoitetusti 10.8.2020 alkaen

Julkaistu 17.6.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjaston syksy
Kirjaston kaikkien viiden toimipisteen tilat ja asiakaspalvelut avataan korkeakouluyhteisön kulkuoikeudellisten jäsenten käyttöön rajoitetuin palveluajoin maanantaina 10.8.2020. Korkeakouluyhteisön yleisten linjausten mukaan tilat ovat käytettävissä kulkuoikeuksien mukaisesti arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Kirjaston tarjoamia poikkeustilanteen palveluita laajennetaan maanantaina 10. elokuuta 2020. Avaamme kirjaston kaikkien toimipisteiden tilat korkeakouluyhteisön linjausten mukaisesti asiakaskäyttöön korkeakouluyhteisön kulkuluvan omaaville henkilöille arkisin kello 8.00 – 16.00 väliseksi ajaksi. Asiakaspalvelua kirjaston tiloissa on saatavissa pääsääntöisesti arkisin kello 10.00 – 14.00 välisellä ajalla.

Tartuntariskin minimoimiseksi ja ja mahdollisten tartuntaketjujen selvittämiseksi henkilökunta ja opiskelijat pääsevät kampusten ja kirjaston tiloihin kulkukortilla.

Huomaathan että tartuntatautilain pohjalta annetun THLn ohjeen mukaan julkiseen tilaan, jossa on muita henkilöitä samanaikaisesti paikalla, ei saa tulla jos on mitään sairastumiseen viittaavia oireita. Kaikissa tiloissa noudatetaan edelleen turvallisuusohjeita (2 m turvaväli, kokoontumisrajoitukset, hygieniaohjeistus). Pyydämme asiakkaitamme noudattamaan edellä mainittuja turvallisuusohjeita kirjaston tiloissa.

Kirjaston toimipisteet avoinna Linnassa, Hervannassa, TAMK Pääkampuksella ja Arvossa 10.8.2020 alkaen – kulkukorteilla:

Kirjaston tilat

ma-pe klo 8.00 – 16.00

Kirjaston asiakaspalvelu

ma-pe klo 10.00 – 14.00

TAMK Mediapoliksen toimipiste on avoinna TAMKin aukiololinjausten mukaan ja asiakaspalvelu on avoinna tiistaisin ja torstaisin kello 10.00 – 14.00.

Tästä linkistä näet toimipisteiden osoitetiedot.

Tästä löydät Infojen yhteystiedot, mikäli tarvitset apua esteettömään liikkumiseen kampuksella.

Poikkeusjärjestelyt ovat voimassa tällä hetkellä 1. periodin ajan. Tilannetta tarkastellaan uudelleen ennen 1. periodin päättymistä 18.10. ja koronatilanteen niin vaatiessa.

Korkeakouluyhteisön ulkopuolisten asiakkaiden pääsy kirjaston toimipisteisiin 1. periodin aikana ei ole mahdollista, eikä kirjaston toimipisteisiin pääse sisään myöskään ilman korkeakouluyhteisön kulkulupaa / kulkukorttia. Korkeakouluyhteisön ulkopuolisille asiakkaillemme, joilla ei ole kulkuoikeuksia kampuksille, järjestetään tilatun, lainattavan aineiston noutopiste Hervannan toimipisteeseen, josta tilatun aineiston voi noutaa ilman kulkukorttia. Noutopistepalvelu ja aineiston tilaaminen on mahdollista vain korkeakouluyhteisön ulkopuolisille asiakkaille. Tarkemmat ohjeet tilaamiseen ja noutoon annetaan elokuun alussa.

Elokuun alkuun asti aineiston tilaaminen noudettavaksi on mahdollista korkeakouluyhteisön jäsenille nykyisen mallin mukaan. Normaalisti lainattavaa 14 vrk ja 28 vrk laina-ajalla olevaa aineistoa voit tilata tällä tilauslomakkeella. Kirjojen tilaaminen ja nouto kirjaston noutopisteistä on tällä hetkellä mahdollista vain korkeakouluyhteisön jäsenille ja palvelu ei koske avoimen yliopiston tai avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoita.

Muistathan huomioida kirjaston palveluiden kesätauot ja varautua etukäteen tarvittavan aineiston tai palvelun hankinnan suhteen. Lue lisätiedot kirjaston verkkosivujen tiedotteesta.

Poikkeusjärjestelyistä huolimatta kirjaston verkkopalvelut toimivat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.