Kirjaston palvelut kesällä – noutopisteitä avataan lisää kesäkuussa

Julkaistu 29.5.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjaston kesälokit
Kampusten ovet pidetään toistaiseksi suljettuina. Tampereen yliopiston kirjaston toimipisteisiin Linnassa ja TAMK Pääkampuksella avataan tilatun aineiston noutopisteet. Hervannassa oleva noutopiste jatkaa toimintaa. Noutopisteet ovat avoinna arkipäivisin klo 8-16. Tämän lisäksi kirjaston kaukopalvelu aloittaa rajoitetun toiminnan.

On tärkeää muistaa, että kenenkään, jolla on ylähengitystieoireita, ei pidä tulla kampuksille. Sama koskee henkilöitä, jotka ovat olleet lähikontaktissa COVID-19 -sairastuneen henkilön kanssa 14 päivän sisällä. Kirjaston noutotiloissa tulee noudattaa yleisiä turvallisuusohjeita ja asiointi pitää tapahtua nopeasti. Tiloissa on käytössä käsidesiä. Lisäksi tulee noudattaa turvavälejä ja tiloissa useamman henkilön kokoontuminen on kielletty.

Kirjaston noutopisteet sijaitsevat eri toimipisteissä valvotuissa tiloissa.

• Linnan noutopiste avataan kesäkuun ensimmäisellä viikolla Linna-kirjaston pääsisäänkäynnin vieressä sijaitsevaan Idea-tilaan, johon on erillinen sisäänkäynti ulkoa erillisestä ulko-ovesta.
  • TAMK Pääkampuksen noutopiste avataan kesäkuun ensimmäisellä viikolla Teiskontien puoleiseen pääaulaan. TAMK Pääkampuksen noutopiste on suljettu viikolla 26 (22.–26.6.2020) valintakokeiden vuoksi.
  • Hervannassa noutopiste jatkaa palveluaan Kampusareenan 1. krs lyhytlainatilassa samalla tavoin kuin koko epidemian ajan.
  • Kaikki noutopisteet ovat avoinna ma-pe 8-16, la-su suljettu.

Tästä linkistä näet toimipisteiden osoitetiedot.

Tästä löydät Infojen yhteystiedot, mikäli tarvitset apua esteettömään liikkumiseen kampuksella.

Kaiken lainatun aineiston eräpäivät on siirretty 12.8.2020 asti. Tämä koskee kurssikirjoja, lyhytlainoja ja kaikkea muuta aineistoa

Uuden varatun aineiston viimeiset noutopäivät on siirretty 12.8.2020 asti

Korkeakouluyhteisön jäsenet (lukunottamatta avoimen yliopiston tai avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoita) pystyvät nyt tilaamaan normaalisti lainattavaa 14 vrk ja 28 vrk laina-ajalla olevaa aineistoa tällä tilauslomakkeella Kirjojen laina-ajat ovat kesän aikana normaalit ja eräpäivän näet lainauksen yhteydessä saamastasi lainakuitista ja Andor-hakupalvelusta. Kirjojen tilaaminen ja nouto kirjaston noutopisteistä on tällä hetkellä mahdollista vain korkeakouluyhteisön jäsenille.

Kaukopalvelutoiminta avautuu osittain 1.6.2020 alkaen korkeakouluyhteisön henkilökunnalle. Kaukolainoja ei tilata muista kirjastoista rajoitetun palvelun aikana. Artikkelikopioita voidaan tilata mahdollisuuksien mukaan korkeakouluyhteisön ja PSHP:n henkilökunnalle. Tee kaukopalvelupyyntö verkkolomakkeella, niin selvitämme asiaa.

Artikkelikopioita elektronisista lehdistä voidaan lähettää muille kirjastoille. Kaukolainoja tai artikkelikopiota paperilehdistä ei lähetetä muille kirjastoille rajoitetun palvelun aikana. Kaukopalvelutoiminnassa on kesätauko 29.6.-31.7.2020.

Kirjaston chat-palvelu on verkossa kesällä käytössäsi arkisin klo 9-15 välisenä aikana.

Kirjaston palvelut ovat kesällä lyhyellä kesätauolla. Kirjastojen aineistojen tilausnoudot, noutopisteet, chat-palvelu ja puhelinpalvelut ovat suljettuina heinäkuussa 6.7. -  19.7.2020.

Kirjaston tilojen kiinniolosta huolimatta kirjaston kaikki verkkopalvelut toimivat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.