Kirjaston koulutus ”’Predatory’ Open Access” 14.1.2022

Julkaistu 20.12.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Käsien, kännykän ja kysymysmerkin siluetit tummaa taustaa vasten.
Mitä ovat niin sanotut saalistajajulkaisut, miten ne liittyvät avoimeen julkaisemiseen, ja mistä ne voi tunnistaa? Entä sellaiset toimijat, jotka eivät lähettele virheellisellä englannilla kirjoitettuja kutsuviestejä, vaan rikkovat tieteen hyviä käytäntöjä hienovaraisemmin ja ammattimaisemmin?

Pe 14.1.2022 klo 9.30–11.00 englanninkielisessä etäkoulutuksessa ns. saalistajajulkaisuilmiöstä puhuvat tietoasiantuntija Anna Ruth (TAU) ja tutkija Elina Late (Tieteellisten seurain valtuuskunta, Julkaisufoorumi). Aikaa on varattu myös kysymyksille ja keskustelulle.

Ilmoittautuminen on avattu. Osallistua voi myös ilman ennakkoilmoittautumista, linkki tulee näkyville intraan tapahtumakalenterin tietoihin. Koulutuksesta ei tehdä tallennetta.

Katso muutkin alkuvuonna järjestettävät avoimen tieteen koulutukset kirjaston verkkosivuilta!