Kirjaston koulutus artikkeliväitöskirjan julkaisemisesta 11.5.2022

Julkaistu 19.4.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Linna-kirjasto ja muistiinpanot.
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Miten löydät sopivan julkaisukanavan väitöskirjaasi sisältyville artikkeleille? Osallistu kirjaston etäkoulutukseen!

Koulutus on suunniteltu erityisesti artikkeliväitöskirjaa tekeville väitöskirjatutkijoille. Käymme läpi väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä kysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita sekä oman yliopiston käytänteitä. Samalla tutuiksi tulevat avoimen julkaisemisen (Open Access) vaihtoehdot ja alennukset kirjoittajamaksuihin.

Koulutuksessa ei käsitellä väitöskirjan kirjoittamiseen tai sisältöihin liittyviä asioita eikä väitöskirjan mallipohjien käyttöä.

Koulutus on suomenkielinen.

Aika: ke 11.5.2022 klo 10.15-11.45, vapaavalintainen ilmoittautuminen 9.5. mennessä, tilaisuuden suora Zoom-linkki löytyy intran koulutuksista

Mitä käsitellään?

•         Väitöskirjojen julkaisuprosessi Tampereen yliopistossa