Kirjaston aineistoa on nyt mahdollisuus varata noudettavaksi - uusia noutopisteitä avataan pian!

Julkaistu 20.5.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjahylly
Kirjaston kokoelmissa olevaa lainattavaa aineistoa on nyt kaikilla korkeakouluyhteisön jäsenillä mahdollisuus varata noudettavaksi Hervannan toimipisteestä. Pyrimme avaamaan mahdollisimman pian noutopisteitä myös muihin suurempiin toimipisteisiimme.

Osana palveluiden avaamista epidemiatilanteen jälkeen mahdollistamme kaikille Tampereen korkeakouluyhteisön jäsenille aineiston varaamisen kirjaston kokoelmista tilojen kiinniolosta huolimatta, niin että asiakkaalla on mahdollisuus tilata tarvitsemansa kirjat tällä lomakkeella.

• Aineiston tilaaminen edellyttää että asiakkaalla on valmiina asiakastiedot kirjastojärjestelmässä.

Kirja tulee noudettavaksi vain Hervannan Kampusareenan 1. kerroksen lyhytlainatilaan, josta asiakkaan tulee itsepalveluna noutaa ja lainata pyytämänsä aineisto. Hervannan lyhytlainatilassa tai Kampusareenan tiloissa ei ole mahdollista viipyä muuta kuin varatun aineiston noudon viemän ajan verran. Tilassa oleskelu on kielletty. Tilapalvelut valvovat tilaa.

Lisäksi toivoisimme että asiakkaamme noudattaisivat tarkasti annettuja turvallisuusohjeita noutaessaan varattua aineistoa Hervannan Kampusareenan lyhytlainatilasta:

Aineistoa voi tulla noutamaan Kampusareenan tiloihin vain aineiston varannut henkilö. Aulatiloissa tarpeeton oleskelu ei ole sallittua!

• Vain 1 henkilö kerrallaan lyhytlainatilaan sisälle. Koska tila on pieni voi turvavälien noudattamisen vuoksi tilassa asioida vain yksi henkilö kerrallaan.
  • Asiointia tilassa tulee odottaa jonossa tilan ulkopuolella turvavälejä noudattaen.
  • Lyhytlainatilassa käytössäsi on käsidesiä - käytä sitä.
  • Mikäli sinulla on minkäänlaisia hengitystieoireita, älä tule noutamaan kirjaa itse sisätiloista.

Kampusareenan tilat ovat avoinna arkisin klo 8-16, ja opiskelijoiden tulee kulkea pääovesta (eteläinen Konetalon puoleinen seinä), kulkukortti ei toimi rakennukseen sisään pääsyssä.

Aineiston noutaminen on mahdollista tällä hetkellä vain Hervannasta. Pyrimme avaamaan myös muita noutopisteitä kirjaston toisiin toimipisteisiin mahdollisimman pian. Tiedotamme asiasta lisää, kunhan tarvittavat tilavalmistelut on tehty.

Kun varattu aineisto on noudettavissa, siitä tulee normaali noutoilmoitus asiakkaalle sähköpostitse. Hervannan kampuksen kartta ja yhteystiedot.

Kirjaston tilojen kiinniolosta huolimatta kirjaston kaikki verkkopalvelut toimivat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.