Käytä kirjaston aineistoja: Käytössäsi entistä enemmän e-kirjoja

Julkaistu 23.4.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
e-aineistot
Tampereen korkeakouluyhteisön käytössä on entistä enemmän e-kirjatietokantoja ja monet niistä ovat entistä laajempia, kun kolmen korkeakoulun e-kirjakokoelmat yhdistettiin.

Ebook Central ja eBook Collection EbscoHost –tietokannoista löydät kirjoja aiheesta kuin aiheesta. Käytössäsi on näissä tietokannoissa yhteensä yli 300 000 kirjaa. E-kirjoja useilta aihealueilta löydät myös muun muassa Dawsonera ja Taylor & Francis eBooks -palveluista sekä kotimaisesta Ellibs-palvelusta. Ja kannattaa muistaa myös SpringerLink ja ScienceDirect –tietokannat, joissa lehtien lisäksi on kirjoja useilta aihealueilta. Tutkimusmenetelmäkirjallisuutta eri aloilta tarjoaa Sage Research Methods –tietokanta.

Monialaisen Ellibsin lisäksi kotimaisia e-kirjoja löydät Alma Talentin Fokus, Verkkokirjahylly ja Bisneskirjasto –palveluista. Näissä on tarjolla kirjoja erityisesti juridiikan, talouden, verotuksen, esimiestyön, johtamisen, liiketoiminnan kehittämisen, sijoittamisen ja itsensä kehittämisen alueilta. Samoista teemoista löydät e-kirjoja myös KauppakamariTiedon Ammattikirjastosta. Oppiportti taas tarjoaa Duodecimin oppikirjoja sekä verkkokursseja ja muuta materiaalia terveydenhuollon ammattilaisille.

Humanistit löytävät e-kirjatarjontaa muun muassa Humanities E-Book –tietokannasta. Tekniikan alan e-kirjoja on saatavilla esimerkiksi Knovelista sekä Access Engineering ja Books24x7 –palveluista. Myöhemmin keväällä saamme koko korkeakouluyhteisön käyttöön uudistetun ja entistä laajemman Safari-tietokannnan, joka sisältää erityisesti tietotekniikan ja liiketaloustieteen e-kirjoja.

Eikä siinä kaikki. Koko e-kirjatietokantatarjontamme saat esiin tietokantalistalta (valitse database type : e-kirjatietokannat). Yksittäiset e-kirjat linkkeineen löydät TuniLibistä ja/tai Andorista. Ja jos et löydä tarvitsemaasi e-kirjaa, lähetä meille hankintaehdotus.

Tutustu myös e-kirjaoppaaseemme.

Lisätietoja:

Soile Kolehmainen, tietoasiantuntija, soile.kolehmainen [at] tuni.fi (soile[dot]kolehmainen[at]tuni[dot]fi)