Kasvu jatkuu TAMKin englanninkielisten tutkintojen hakijamäärissä

Julkaistu 21.1.2021
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kv-haun kuva
Tampereen ammattikorkeakoulun syksyllä 2021 alkavaan 12 englanninkieliseen tutkinto-ohjelmaan saapui 20.1.2021 päättyneessä haussa kaikkiaan 3 276 hakemusta. Vuonna 2020 vastaava luku oli 2 781 ja sitä edeltävänä vuonna 2 356. Kasvua hakijamäärässä edelliseen vuoteen on lähes 18 %.

Suosituimpien tutkinto-ohjelmien kärjessä jatkavat International Business (751 hakemusta) ja Software Engineering (716 hakemusta). Ylempien ammattikorkeakoulututkintojen joukossa ylivoimaisesti suosituimmaksi nousi uuden Growth Makers -opintosuuntauksen lanseeraava International Business Management (214 hakemusta).

- Kasvaneiden hakijamäärien perusteella näyttää siltä, että TAMKin kansainvälinen koulutustarjonta kiinnostaa ja myös uudet tutkinto-ohjelmat on hyvin löydetty, toteaa TAMKin koulutuksesta vastaava vararehtori Päivi Karttunen tyytyväisenä.

Kaikkiin tutkinto-ohjelmiin otetaan sekä kotimaisia että kansainvälisiä opiskelijoita. Suomalaisten hakijoiden (874 hakemusta) lisäksi hakemuksia saapui kaikkiaan 110 maasta.

Haku TAMKin suomenkielisiin ohjelmiin on 17.– 31.3.2021.

Lisätietoja: Opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen, marjo.korhonen [at] tuni.fi (marjo[dot]korhonen[at]tuni[dot]fi) ja TAMK Hakijapalvelut, admissions.tamk [at] tuni.fi (admissions[dot]tamk[at]tuni[dot]fi)