Kansanedustaja Anna-Kaisa Ikonen liittyy kannatusjoukkueeseemme

Julkaistu 4.11.2020
Kannata meitä -kasvo Anna-Kaisa Ikonen
- Yliopistojen ja korkeakoulujen rahoituksesta käydään kovaa kilpailua. Onkin tärkeää, että myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella on vahva korkeakouluyhteisö ja pitkäjänteistä varainhankintaa, painottaa Anna-Kaisa Ikonen
Kansanedustaja ja Tampere Alumni Anna-Kaisa Ikonen voi kutsua Tampereen yliopistoa hyvällä syyllä kotipesäkseen. Anna-Kaisa on valmistunut vanhasta Tampereen yliopistosta maisteriksi ja tohtoriksi. Tampereen teknillisen yliopiston kunniatohtorina hän tuntee niin ikään Hervannan kampuksen historian ja toiminnan hyvin. Oman panoksensa hän antaa myös johtamisen ja talouden tiedekunnan työelämäprofessorina, missä pestissä hän tuo opiskelijoiden ja tutkijayhteisön käyttöön kokemuksiaan ja osaamistaan kaupungin johtamisesta.

– On ollut ratkaisevan tärkeää, että kaupunkiimme perustettiin aikanaan Yhteiskunnallinen korkeakoulu ja sitten saimme vielä teknillisen yliopistonkin. Nykytilanteemme on pitkäjänteisen ja kovan työn tulosta.

– Yliopistoilla on ollut valtava merkitys Tampereen alueelle. Ilman niitä elinkeinorakenteemme ja vetovoimamme olisi aivan eri tasolla. Innovaatiot, keksinnöt ja tuotekehitys ovat niitä voimia, jotka pitävät yhteiskuntamme rattaat pyörimässä ja takaavat hyvinvointimme, Anna-Kaisa painottaa.

– Yliopistojen ja korkeakoulujen rahoituksesta käydään kovaa kilpailua. Onkin tärkeää, että myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella on vahva korkeakouluyhteisö ja pitkäjänteistä varainhankintaa, annan kampanjoinnille täyden tukeni.

Syntyperäisenä tamperelaisena Anna-Kaisa nostaa esiin kaupungin mutkattoman ilmapiirin.

– Tampere on vuodesta toiseen suosituin opiskelupaikkakunta ja se saa toistuvasti myös asuinpaikkana parhaat arviot imagotutkimuksissa. Sanotaan, että Tampere on ihmisen kokoinen kaupunki. Täällä on upea historia, jota olemme vaalineet hyvin ja toisaalta alueemme uudistuu koko ajan, kaupunginosia syntyy ja kaupunkiympäristö kehittyy.

Kannata meitä -teema nostaa esiin monialaisuutemme sekä laajat yhteistyöverkostomme

Varainhankintaa tehdään Tampereen yliopistossa tänä syksynä Kannata meitä -teemalla. Lahjoitukset mahdollistavat uusien tutkimusavausten tekemisen sekä antavat pitkäjänteistä tukea koulutukselle. Teema nostaa valokeilaan tekniikan, terveyden ja yhteiskunnan kärkialat ja tutkijat. Monialaisuuden lisäksi vahvuuksiamme ovat laajat yhteistyöverkostot ja tahtotilamme rakentaa kestävää maailmaa yhdessä ympäröivän yhteiskunnan kanssa.

Lahjoita yliopistolle -sivuille

Kuva: Jonne Renvall