Kansalaiskeskustelu Euroopan tulevaisuudesta

Julkaistu 19.3.2019
Euroopan komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen
Euroopan komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen vieraili Tampereen yliopistossa viimeksi vuonna 2015.
Vuosi 2019 on Suomessa todellinen Euroopan Unionin supervuosi. Meillä on kahdet vaalit, jotka vaikuttavat Suomen EU-politiikkaan tulevaisuudessa - eduskuntavaalit huhtikuussa ja EU-vaalit toukokuussa. Lisäksi Suomi toimii EU:n puheenjohtajana heinäkuusta joulukuuhun. Nyt kannattaa keskustella siitä, mitä me suomalaiset haluamme yhteiseltä unionilta.

perjantaina 22.3. klo 10.00–11.30
Tampereen yliopiston juhlasalissa, Kalevantie 4

Euroopan komission Suomen-edustusto järjestää Tampereella kansalaiskeskustelun, johon osallistuvat
Euroopan komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen
Euroopan parlamentin jäsen Miapetra Kumpula-Natri (S&D/sd.)
Euroopan parlamentin jäsen Elsi Katainen (ALDE/Kesk.)

Tilaisuuden juontaa toimittaja Tuija Pehkonen.

Katainen on Tampereen yliopiston alumni.

Kansalaiskeskustelu on kaikille avoin, mutta yleisöltä pyydetään ilmoittautumista tilaisuuteen verkkolomakkeella viimeistään tiistain 19.3. aikana.

Osallistujia pyydetään myös esittämään henkilöllisyystodistus tilaisuuteen saavuttaessa. Turvatarkastuksen sujuvoittamiseksi yleisön toivotaan saapuvan paikalle viimeistään klo 9.45.

Kansalaiskeskustelua voi seurata suorana tästä linkistä.

Sosiaalisessa mediassa keskusteluun voi osallistua tunnuksilla #EUdialogues ja  #EUvaalit2019.

Lisätietoja:
Tampereen yliopiston sidosryhmäjohtaja Päivi Myllykangas, 040 743 6417, paivi.myllykangas [at] tuni.fi