Kaksi uutta tietokantaa: Library of Latin Texts ja Loeb Classical Library

Julkaistu 28.11.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Library of Latin Texts on maailman johtava latinalaisten tekstien tietokanta, joka sisältää kirjallisuutta ja tekstejä antiikin ajoilta lähtien. Loeb Classical Library on alkujaan James Loebin perustama kokoelma, joka sisältää antiikin ja keskiajan kirjallisuutta.

Brepolsin tuottama Library of Latin Texts Online sisältää kokotekstiaineistot: the Library of Latin Texts, the Monumenta Germaniae Historica, the Archive of Celtic-Latin Literature ja the Aristoteles Latinus Database sekä sanakirjakokonaisuuden Database of Latin Dictionaries. LLT sisältää yli 147 miljoonaa sanaa.

Harvard University Pressin kustantama Loeb Classical Library sisältää yli 520 teosta. Alkukielisen kirjallisuuden lisäksi Loeb sisältää myös tekstien englanninkieliset käännökset. Hakuominaisuuksia on myös parannettu syksyn 2022 aikana.

Molempiin tietokantoihin löydät linkit myös kirjaston Tietokannat A-Z -listalta.
Lisätietoa ja palautteet: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)