Juniversityn tiedeleirit peruskouluikäisille syyslomalla

PaikkakuntaTampereen yliopiston Hervannan kampus, Sähkötalon 1. krs, Korkeakoulunkatu 3, 33720 Tampere
20.10.2021 6.00–22.10.2021 12.00
Ilmoittautumisaika päättyy 9.10.2021,21.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
kuvituskuva.
Oletko innostunut itse tekemään? Tutkimaan ja kokeilemaan? Tule syysloman tiedeleirille!

Leirellä tutustutaan tieteisiin tutkivalla otteella itse tehden, osaavien ohjaajien opastuksella. Syysloman 2021 leirit toteutetaan päiväleireinä klo 9-15. Jokaisella leirillä on oma kerhosisältöjämme mukaileva teemansa. Lue alta lisätiedot ja ilmoittaudu mukaan!

Tiedeleirit syyslomalla 2021

Keksi ja kokeile laboratoriossa (1.-3.-lk)

Ke 20.10. klo 9-15

Opi ja oivalla laboratoriossa! Pipetti, koeputki ja mikroskooppi tulevat tutuksi, kun toiminnallisten tutkimusten kautta lähestytään luonnontieteellisiä ilmiöitä. Pue päällesi laboratoriotakki ja suojalasit, oletko valmis?

EV3-legorobottileiri (4.-6.-lk)

To 21.10. klo 9-15

Tule mukaan rakentamaan ja ohjelmoimaan EV3-legorobotteja. Pääset suunnittelemaan oman robottisi omien ideoittesi pohjalta tai vaihtoehtoisesti voit rakentaa robottisi olemassa olevien ohjeiden avulla.

Digitaalisen valmistuksen työpaja (7.-9.-lk)

Pe 22.10. klo 9-14

Digitaalista valmistusta ja työelämätaitoja! Hyppää mukaan digitaaliseen valmistukseen Mobile Juniversityn työpajassa, jossa mm. 3D-mallintaminen ja -tulostaminen tulevat tutuiksi.

Lisätiedot

Paikka: Juniversityn tiedeluokka, Tampereen yliopisto, Hervannan kampus, Korkeakoulunkatu 3, Tampere, Sähkötalo, 1. krs.

Ohjaajat: Syyslomaleirejä ohjaavat Juniversityn innostavat ja osaavat ohjaajat, jotka ovat Tampereen yliopiston opiskelijoita. Jokaisella leirillä on 2 ohjaajaa.

Hinta: Syyslomaleirit ovat osallistujille maksuttomia.

Ruokailu: Leiriläisillä tulee olla mukana omat eväät. (kylmäsäilytysmahdollisuus on, mutta ei lämmitysmahdollisuutta). Ruokailu ja lyhyt ulkoilu ohjatusti klo 11-12.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen syyslomaleireille tapahtuu verkkolomakkeella, joka on avoinna 10.10.2021 saakka. Jokaiselle leirille mahtuu 12 innokasta osallistujaa. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän kuin paikkoja, osallistujat arvotaan. Olemme yhteydessä kaikkiin ilmoittautuneisiin to 14.10 mennessä, seuraathan sähköpostiasi.

Ilmoittaudu tästä (verkkolomake).

Toiminnassamme huomioimme vallitsevan pandemiatilanteen mm. tehostamalla hygieniaa sekä osallistujien että välineiden osalta ja mahdollistamalla turvavälit. Ethän tule paikalle sairaana.

Tampereen yliopiston Juniversity

juniversity@tuni.fi