Juho Saari lainsäädännön arviointineuvostoon

Julkaistu 31.3.2022
Juho Saari
Valtioneuvosto on asettanut lainsäädännön arviointineuvoston toimikaudeksi 15.4.2022–14.4.2025. Yksi neuvoston kolmesta uudesta jäsenestä on Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnan dekaani, professori Juho Saari.

Puheenjohtajana jatkaa oikeustieteen kandidaatti Leila Kostiainen. Nykyisistä jäsenistä jatkavat vanhempi neuvonantaja Bo Harald, pääsihteeri Leena Linnainmaa, professori Ulla Liukkunen ja professori, johtaja Mika Maliranta. Uusina jäseninä neuvostoon nimitettiin Saaren lisäksi johtava lakimies Arto Sulonen ja tutkimusjohtaja Tuulia Hakola-Uusitalo.

Riippumaton ja itsenäinen lainsäädännön arviointineuvosto toimii valtioneuvoston kanslian yhteydessä.

Arviointineuvoston tarkoituksena on etenkin parantaa hallituksen esitysten vaikutusarviontien laatua ja yleisemmin lainvalmistelukulttuuria. Neuvosto antaa erityisesti lausuntoja hallituksen esitysten vaikutusarvioinneista niiden luonnosvaiheessa.

Valtioneuvoston tiedote 31.3.2022

Kuva: Jonne Renvall