Johtamisen ja tietotekniikan DI-työ valittiin Porin yliopistokeskuksen Vuoden opinnäytetyöksi

Julkaistu 2.5.2022
Kuvituskuva, kirja ja päivänkakkaroita
Porin yliopistokeskuksen Wappumatineassa 30.4. myönnettiin yliopistokeskuksen vuosittaisia tunnustuspalkintoja. Vuoden opinnäytetyö tulee Tampereen yliopiston Porin yksiköstä.

Porin yliopistokeskuksen henkilökunta, opiskelijat ja alumnit kokoontuivat jälleen vappuaattona kahden vuoden koronatauon jälkeen yhteiseen Wappumatineaan Porin Raatihuoneen juhlasaliin. Tilaisuudessa juhlistettiin akateemisen työvuoden kääntymistä loppusuoralle sekä myönnettiin tunnustuspalkintoja.

Vuoden 2021 opinnäytetyönä palkittiin Tampereen yliopiston Porin yksikön Johtamisen ja tietotekniikan tutkinto-ohjelmasta valmistuneen Jasmiina Tiejoen diplomityö Development of project portfolio management.

Valinnan teki Porin yliopistokeskuksen alumnineuvosto, joka sai vuoden opinnäytetyöksi neljä hyvää ehdotusta. Tiensuun työ erottui joukosta huolellisen toteutuksensa lisäksi etenkin tutkimusaiheen tärkeydellä sekä työn käytännön vaikuttavuudella. Työn aihe, projektiportfoliohallinnan ja -johtamisen kehittäminen, on hyvin perusteltu käytännön projektinjohtamiselle. Lisäksi tutkimus on liitetty alan aiempaan tutkimukseen kunnianhimoisesti ja siksi mahdollistanut myös osittaisen teoreettisen uutuusarvon luomisen. Diplomityön käytännön vaikuttavuus on kiistaton ja se kuvastaa tekijän omaa vahvaa käytännön kokemusta, kontekstin ja sen erityispiirteiden ymmärrystä sekä taitoa soveltaa teknistieteellistä tietoa.

Tiejoen DI-työ on luettavissa Trepossa.

Lisäksi tilaisuudessa palkittiin Porin yliopistokeskuksen Vuoden opetusteko ja Vuoden alumni. Vuoden opetusteko on Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikön Business Communication -kurssi, jonka piti englannin kielen yliopisto-opettaja Peter Shaw. Valinnan teki Porin yliopistokeskuksen opetuksen johtoryhmä. Vuoden alumnin valitsi yliopistokeskuksen alumnineuvosto ja tittelin sai FM Tommi Iivonen Turun yliopiston Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen tutkinto-ohjelmasta.