Johtajuussymposium tarjoaa 120 näkökulmaa tietoon, turvallisuuteen, kestävään kehitykseen ja kulttuuriin

Julkaistu 30.8.2021
Kuusi johtajuussymposiumin huippupuhujaa
Johtajuussymposiumin huippuasiantuntijavieraita ovat muun muassa R. Edward Freeman (ylh. vas.), Teija Tiilikainen, Paul Dendale, Risto Siilasmaa, Cecilia Warrol ja Anna-Kaisa Ikonen.
Voiko erinomaista asiakaskokemusta toteuttaa hinnalla millä hyvänsä? Mikä merkitys asiakaskokemuksella on kaupunkien, terveyspalvelujen ja yritysten johtamisen näkökulmasta? Muun muassa tästä puhutaan Tampereen kymmenennessä johtajuussymposiumissa keskiviikkona 8. syyskuuta. Tapahtuman 120 puhujaa käsittelevät tietoa ja turvallisuutta, kestävää kehitystä ja kulttuuria.

— Monipuolinen kattaus ajankohtaisia aiheita, kuvaa tapahtuman johtaja, kehitysjohtaja Harri Talonen Johtajuussymposiumia.

Symposiumin pääpuhuja on yhdysvaltalainen professori R. Edward Freeman, joka kehitti sidosryhmäteorian 1980-luvulla. Freeman on tehnyt yhteistyötä Tampereen yliopiston kanssa 1990-luvulta lähtien ja on yliopiston kunniatohtori. Hänen esityksensä ja haastattelunsa kuullaan tiedon ja turvallisuuden teemakanavalla iltapäivällä.

Kanavan aiheina ovat muun muassa ja kriiseihin ja turvallisuusuhkiin vastaaminen ja tulevaisuuden sote-TKI-ekosysteemi Pirkanmaalla.

Kolme kanavaa, jokaisella viisi näkökulmaa teemoihin

Virtuaalitapahtuman jokaisella kanavalla on viisi seminaaria, joissa teemaa tarkastellaan eri näkökulmista.

— Mukana on paljon uusia kasvoja, lahjakkaita ja energisiä nuoria ammattilaisia. Odotan heiltä tuoreita ajatuksia, Talonen kertoo.

Kestävän kehityksen seminaareissa puhuvat muun muassa Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen, markkinoinnin professori Hannu Saarijärvi, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusasiantuntija Jasmin Assulin, johtaja Riina Grön Fiskarsilta, luennoitsija ja valmentaja Minttu Ripatti, Kiillon tuote- ja kemikaaliturvallisuusvastaava Lilli Puntti sekä Skanskan liiketoiminnan kehitysjohtaja Tero Niemelä ja Tampereen kaupungin kilpailukykyjohtaja Anna-Kaisa Heinämäki.

Uudella kulttuurikanavalla käsitellään muun muassa virtuaalitapahtumia ja Tamperetta kansainvälisenä elokuvakaupunkina. Urheilustudiossa keskustellaan suurten urheilutapahtumien merkityksestä Suomelle, lajille, paikkakunnalle ja seuralle.

Johtajuussymposium laajentui koko Tampereen tapahtumaksi

Johtajuussymposium on alusta lähtien koonnut yhteen eri tieteenalojen, yritysmaailman ja julkishallinnon edustajat.

— Johtajuussymposium on kymmenessä vuodessa laajentunut yliopiston yhden tiedekunnan tapahtumasta koko korkeakouluyhteisön ja Tampereen kaupungin tapahtumaksi, Harri Talonen toteaa.

Tampereen yliopiston järjestämän tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat olleet Tampereen ammattikorkeakoulu sekä muun muassa Aamulehti, Business Tampere, Hämeen liikunta- ja urheilu, Pellervo, Pirkanmaan liitto, Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, Pirkanmaan Yrittäjät, Suomen Yliopistokiinteistöt, Tampereen kauppakamari, Tampereen kaupunki ja Technopolis.

Myös Aamulehti striimaa kanavien ohjelmat verkkosivuilleen.

Johtajuussymposiumin sivut ja ilmoittautuminen