Isänmaan miehet -kirjan julkaisuseminaari

Työväenmuseo Werstas, auditorio
Ajankohta26.4.2019 13.00–15.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma

Tampereen yliopiston Yhteiskuntatieteiden tiedekunta, Vastapaino, Suomen Miestutkimuksen Seura ja Työväenmuseo Werstas järjestävät kaikille avoimen Isänmaan miehet -kirjan (Vastapaino 2019) julkaisuseminaarin. Seminaarissa keskustellaan kirjan pohjalta maskuliinisuuden, sodan ja väkivallan teemoista. Lisäksi seminaarissa muistellaan ja pohditaan kirjan kirjoittajan, Tampereen yliopiston tutkijan Arto Jokisen (1964-2016) ja hänen työnsä merkitystä suomalaiselle mies- ja sukupuolentutkimukselle.

Seminaarin ohjelma:

16.00-16.10: Avaussanat (Petteri Eerola)

16.10-16.20: Mitä tutkijasta jää jäljelle? (Tuula Juvonen)

16.20-16:30: Arto Jokinen – 2000-luvun alun suomalaisen miestutkimuksen ”grand old man” (Jiri Nieminen)

16.30-17.15: Isänmaan miehet -kirjan esittely ja keskustelua kirjan pohjalta (Ville Kivimäki ja Markku Soikkeli)

17.15-18.00: Maljojen nosto ja yleistä seurustelua

Seminaarin puhujat:

Petteri Eerola on Tampereen yliopiston tutkijatohtori ja Suomen Miestutkimuksen Seuran puheenjohtaja.

Tuula Juvonen oli Arto Jokisen tutkijakollega ja ystävä Tampereen yliopistossa.

Ville Kivimäki on tutkimusryhmän johtaja Kokemushistorian huippuyksikössä Tampereen yliopistossa.

Jiri Nieminen on politiikan miestutkija ja Arton tutkijakollega.

Markku Soikkeli on Isänmaan miehet -kirjan toimittaja.

Toivotamme kaikki kiinnostuneet lämpimästi tervetulleeksi seminaariin!

Lisätietoa kirjasta Vastapainon sivuilta

Järjestäjä