Intercultural Trends and Social Change in the Euro-Mediterranean region

Päätalon luentosali A08
Ajankohta4.6.2019 11.00–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Professori Konrad Pedziwiatr (Krakovan taloustieteellinen yliopisto) esittelee The Anna Lindh Report 2018 -tutkimuksen

Krakovan taloustieteellisen yliopiston professori Konrad Pedziwiatr on erikoistunut siirtolaisuuden ja maahanmuuton tutkimukseen. Hän on kirjoittanut Anna Lindh 2018 -raportin Puolan kulttuuri- ja sosiaalisia muutoksia koskevan osan.

Rauhan- ja konfliktintutkimuskeskus TAPRIn tohtoriopiskelija Karim Maiche ja emeritusprofessori Tuomo Melasuo keskustelevat Anna Lindh -raportin sisällön teemoista yhdessä professori Konrad Pedziwiatrin kanssa.

Tilaisuutta voi seurata etäyhteydellä

Anna Lindh-säätiö, joka keskittyy Euroopan ja Välimeren maiden väliseen kulttuurivuoropuheluun, aloitti toimintansa vuonna 2005. Kaikkiaan 43:n maan kansallisista verkostoa käsittävä säätiö on myös työstänyt vuodesta 2010 lähtien säännöllisesti tätä kulttuuriyhteistyötä luotaavaa tieteellistä tutkimusraporttia.

Tampereen yliopisto ja TAPRI järjestävät yhdessä Unimedin ja Anna Lindh -säätiön sekä sen Suomen verkoston kanssa tilaisuuden, jossa pohditaan raportin neljännen version tuloksia. Suomi on yksi tämän neljännen raportin kattamista maista.

Lisätietoja:
Professori emeritus tuomo.melasuo [at] tuni.fi (Tuomo Melasuo), 040 190 1592