Huhtikuun Tiedekahvila nuorille - Kielitietoisuus: Mihin kaikkeen kieltä ja kielitaitoa tarvitaan?

21.4.2022 12.00–13.00
Ilmoittautumisaika päättyy 21.4.2022,12.00
Raisa Harju-Autti mukana huhtikuun Tiedekahvilassa
Huhtikuun tiedekahvilassa tarkastellaan kielitietoisuuttta ja pohditaan sitä, mihin kaikkeen kieltä ja kielitaitoa oikeastaan tarvitaankaan. Asiantuntijavieraana yliopisto-opettaja, väitöskirjatutkija Raisa Harju-Autti kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnasta.

Tule kuuntelemaan ajankohtaisesta tutkimuksesta Tiedekahvilaan! Luennoitsijana toimii yliopisto-opettaja, väitöskirjatutkija Raisa Harju-Autti kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnasta.

Raisa Harju-Autti auttaa meitä pohtimaan millaista kieltä käytämme arjessa ja millainen vaikutus kielillä on jokapäiväiseen elämäämme, esimerkiksi koulussa tai tulevaisuuden työelämässä.

Tulevaisuus, monitieteisyys ja uudet ilmiöt ovat nyt saatavillasi linkkiä napsauttamalla! Tiedekahvila kutsuu sinut nuori tutustumaan uusiin aloihin ja mahdollisuuksiin. Oletpa sitten ammattikoulussa, lukiossa, välivuotta viettämässä tai missä elämänvaiheessa tahansa, olet tervetullut kuulolle. Heitä siis kahvit kuppiin, jalat pöydälle ja lähde mukaan löytämään oma juttusi!

Tilaisuudet järjestetään Zoom-palvelussa ja osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä chatin kautta. Ilmoittaudu ja saat osallistumislinkin suoraan sähköpostiisi.

Huomio opo tai ope! Tässä myös sinulle helppo tilaisuus napata ajankohtaista sisältöä osaksi kurssiasi. Tiedekahvilat käsittelevät ajankohtaisia teemoja, jotka sopivat useisiin oppiaineisiin äidinkielestä ja viestinnästä aina yhteiskuntaoppiin ja maantieteeseen saakka. Tarjonta on osa toisen asteen ja korkea-asteen välistä yhteistyötä.

Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity

juniversity@tuni.fi