Huhtikuun Tiedekahvila goes labra! Vierailulla monikudosmallintamisen huippuyksikössä

Ajankohta15.4.2021 15.00–16.00
37ce3989-tiedekahvila_banneri.png
Tulevaisuus, monitieteisyys ja uudet ilmiöt ovat nyt saatavillasi linkkiä napsauttamalla! Tiedekahvila kutsuu sinut nuori tutustumaan uusiin aloihin ja mahdollisuuksiin. Oletpa sitten ammattikoulussa, lukiossa, välivuotta viettämässä tai missä elämänvaiheessa tahansa, olet tervetullut kuulolle. Heitä siis kahvit kuppiin, jalat pöydälle ja lähde mukaan löytämään oma juttusi!

Mikä ihmeen body-on-chip? Entä miten huippulaboratoriossa muodostetaan ihmisperäisiä sydän- tai luukudoksia? Hyppää mukaan ainutlaatuiselle labravierailulle huhtikuun Tiedekahvilan johdattamana! Pääset tutustumaan monikudosmallintamisen huippuyksikköön, jossa ihmiskehoa ja sen toimintaa tutkitaan laboratorio-oloissa. Vierailun aikana kurkistetaan mikroskoopin kautta sykkiviä sydänlihassoluja sekä keskustellaan kudosviljelmistä, niiden tuottamisesta sekä hyödyntämisestä lääketieteellisessä tutkimuksessa.

Huippulaboration saloihin meidät johdattaa Tampereen yliopiston tutkijatohtori Mari Pekkanen-Mattila lääketieteen ja terveysteknologian tiedekunnasta. Tule katsomaan, miten opiskelijalähettiläämme Anniina Halonen selviää sykkivien solujen maailmassa.

#lääketiede #terveysteknologia #biologia #kemia #terveystieto #tiedekahvila #tttv21

Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity

Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity, juniversity@tuni.fi