Haku englanninkielisiin alempiin tutkinto-ohjelmiin ja ammattikorkeakoulututkintoihin on käynnissä

Julkaistu 10.1.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kansainväliset opiskelijat
Kevään 2020 ensimmäinen korkeakoulujen yhteishaku käynnistyi 8. tammikuuta. Tampereen korkeakouluyhteisön sisällä voi hakea kaikkiaan kahdeksaan alempaan korkeakoulututkintoon ja ammattikorkeakoulututkintoon. Hakuaika päättyy 22.1.2020 klo 15.00.

Tampereen yliopistolla on tarjolla kaksi englanninkielistä kandidaattiohjelmaa. Science and Engineering on poikkitieteellinen tutkinto-ohjelma, joka yhdistää tekniikan ja luonnontieteet kansainvälisessä opiskelijaympäristössä. Sustainable Urban Development on Tampereen yliopiston uusi kestävän kaupunkikehityksen tutkinto-ohjelma, joka pyörähtää käyntiin vuoden 2020 syksyllä. Sustainable Urban Development -tutkinto-ohjelma on monitieteinen, kolmen tiedekunnan yhteinen ohjelma. Ohjelma muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden, mutta se koostuu kolmesta opintosuunnasta, jotka ovat hallintotieteet, tekniikka ja yhteiskuntatieteet.

Tampereen ammattikorkeakoulun tarjonnassa on kuusi englanninkielistä ammattikorkeakoulututkintoa. Uutena avauksena syksyllä 2020 aloittaa aloittaa Entrepreneurship and Team Leadership -tutkinto-ohjelma, toimien jatkumona 20-vuotiselle menestyksekkäälle tielle Proakatemialla. Tiedossa on uudenlaisia tulevaisuuden taitoja tarjoava yrittäjäkoulutus, jossa tiedon ja tekemisen kohtaaminen tuottaa ainutlaatuisia oppimiskokemuksia. Muut haussa mukana olevat tutkinto-ohjelmat ovat Environmental Engineering, International Business, Media & Arts, Nursing ja Software Engineering.

Opiskelemaan voivat hakea niin suomalaiset kuin kansainvälisetkin hakijat. Opetuskieli ohjelmissa on englanti, vain Tampereen ammattikorkeakoulun Nursing-tutkinto-ohjelmassa vaaditaan lisäksi suomen kielen taito harjoitteluun potilastyössä.

Tampereen yliopistolla englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin hyväksytyt opiskelijat saavat automaattisesti oikeuden sekä kandidaatin että maisterin tutkintoon johtaviin opintoihin.

Ohjelmiin haetaan Opintopolku.fi-palvelussa. Opinnot alkavat elokuussa 2020.

Yhteystiedot:

Hakijapalvelut
hakijapalvelut.tau [at] tuni.fi (hakijapalvelut[dot]tau[at]tuni[dot]fi)

Puh. 0294 520 400 (ma-pe 12-14)

Tampereen ammattikorkeakoulu
Hakijapalvelut
hakijapalvelut.tamk [at] tuni.fi (hakijapalvelut[dot]tamk[at]tuni[dot]fi)

Puh. 0294 520 444 (ma-pe 12-14)