Hae Tampere University Pressin toimituskuntaan!

Julkaistu 28.5.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
TUP
Tampere University Press (TUP) julkaisee vertaisarvioituja tiedekirjoja. Painopistealojamme ovat yhteiskunta- ja kasvatustieteet sekä humanistiset tieteet. TUP on Open Access -kustantaja eli kirjamme ovat maksutta ja vapaasti saatavilla verkossa.

Tampere University Press etsii toimituskuntaansa yhtä täydentävää jäsentä kaudelle 2019–2021. Etsimme Tampereen korkeakouluyhteisössä työskentelevää tutkijataustaista henkilöä, joka on kiinnostunut yhteiskunnallisista tutkimusaiheista ja haluaa kehittää Open Access -julkaisemista. Soveltuvia aloja ovat esimerkiksi media- ja viestintätieteet, kaupunkitutkimus, ympäristöntutkimus ja terveystieteet.

Toimituskunnalla on tärkeä rooli tarjottujen käsikirjoitusten valikoinnissa sekä kustannustoiminnan kehittämisessä. Tampere University Press on perustettu vuonna 1994. Nykyisin julkaisemme ainoastaan vertaisarvioituja Open Access -kirjoja. Kirjoja ilmestyy vuosittain noin 510.

Jos kiinnostuit, lähetä 19.8.2019 mennessä osoitteeseen anna.ruth [at] tuni.fi lyhyt esittely, josta käy ilmi:

• Nimesi ja tutkimusalasi
  • Miksi olisit hyvä lisä toimituskuntaan (esimerkiksi aiempi kokemus tiedejulkaisujen kirjoittajana, arvioijana, päätoimittajana ja/tai toimituskunnan jäsenenä, kiinnostus avointa julkaisemista kohtaan ym.)

Toimituskunta työskentelee enimmäkseen sähköpostin ja muiden verkkotyökalujen välityksellä. Kokouksia on noin kolme kertaa vuodessa ja lisäksi tarpeen mukaan pidetään etäkokouksia. Toimituskunnan matkakulut korvataan tarvittaessa.

Lisätietoja: www.tuni.fi/tup  anna.ruth [at] tuni.fi (anna[dot]ruth[at]tuni[dot]fi)